Правознавство 10 клас 35 годин
№ уроку
|
Дата уроку
|
Тема уроку
|
Державні вимоги до рівня
загальноосвітньої
підготовки учнів
|
1
|
|
Вступ до предмета «Правознавство». Загальна характеристика держави та
державної влади
|
Учень/учениця:
дає загальну
характеристику курсу, визначає його
мету, завдання та структуру;
пояснює, як
працювати над матеріалом на уроках та вдома, як користуватися підручником та
правовими актами;
висловлює
власні очікування щодо вивчення курсу.
|
Частина перша: ОСНОВИ
ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ
2
|
|
Тема 1. Загальна характеристика держави та державної влади
|
Учень/учениця:
називає
теорії виникнення держави;
пояснює, що
таке держава; називає її основні
ознаки та функції;
пояснює поняття
«влада» та називає її види;
описує ознаки
державної влади;
називає види
органів державної влади та характеризує
їх основні завдання.
|
3
|
|
Тема 2. Державний лад
|
Учень/учениця:
пояснює, що
таке державний лад та називає його
складники;
дає визначення
форми правління, територіального устрою, політичного режиму; характеризує їх види і підкріплює прикладами.
|
4
|
|
Тема 3. Особа, суспільство, держава
|
характеризує сутність прав, свобод та обов’язків людини і громадянина;
називає види та покоління прав людини;
дає визначення правового статусу особи;
пояснює, що таке громадянство та описує способи його набуття й припинення;
пояснює, що таке правова й соціальна держава та називає їх ознаки;
висловлює власне судження щодо прав людини як загальнолюдської цінності.
|
5
|
|
Тема 3. Особа, суспільство, держава
|
|
6
|
|
Практичне заняття: Характеристика державного ладу
|
|
Частина друга: ОСНОВИ
ТЕОРІЇ ПРАВА
7
|
|
Тема 1. Поняття і загальна характеристика права
|
характеризує ознаки
права;
пояснює принципи
права: основоположні (справедливості, рівності, свободи, гуманізму) та
загальні (пропорційності, правової визначеності, розумності,
добросовісності);
дає визначення понять «функції права», «нормативні
акти», «правовий прецедент», «правовий звичай», «нормативний договір»;
описує
джерела й форми права та підкріплює
прикладами;
висловлює власне ставлення до права як особливого виду соціальних норм.
|
8
|
|
Тема 2. Поняття і структура системи права
|
Учень/учениця:
дає визначення
понять «система права», «правова норма», «законодавство», «систематизація
правових актів»;
називає елементи
правової норми та наводить
приклади; види систематизації правових актів та підкріплює прикладами;
пояснює, що
таке галузь права та правовий інститут; демонструє
приклади галузей права України;
співвідносить правову норму і статтю правового акта.
|
9
|
|
Тема 3. Правовідносини
|
Учень/учениця:
дає
визначення правовідносин, називає
їх види та підкріплює прикладами;
пояснює
поняття «склад правовідносин»; «зміст
правовідносин», «суб'єкт правовідносин», «фізична особа», «юридична особа»,
«об'єкт правовідносин»;
визначає, що
таке юридичні факти, називає їхні види та підкріплює
прикладами;
пояснює зміст
правосуб’єктності осіб; розкриває
особливості правосуб'єктності фізичних
і юридичних осіб.
|
10
|
|
Тема 4. Правопорушення
|
Учень/учениця:
дає визначення
правопорушення, називає їх види;
характеризує ознаки
правопорушення;
наводить приклади правопорушень;
розкриває
зміст поняття «склад правопорушення», характеризує
його елементи;
застосовує знання з теми для аналізу правових
ситуацій.
|
11
|
|
Тема 5. Юридична відповідальність
|
Учень/учениця:
пояснює, що
таке відповідальність;
дає
визначення юридичної відповідальності, називає
її ознаки і підстави;
називає обставини,
що виключають протиправність діяння та підкріплює
прикладами;
застосовує
знання з теми для аналізу правових ситуацій.
|
12
|
|
Практичне заняття:
Розв’язання правових ситуацій із тем другої частини курсу
|
|
13
|
|
Урок повторення й узагальнення
|
|
Частина третя: ОСНОВИ ПУБЛІЧНОГО ПРАВА УКРАЇНИ
14
|
|
Тема 1. Конституційне право
|
Учень/учениця:
дає
визначення конституційного права, називає
його основні інститути й джерела;
пояснює особливості норм конституційного права;
визначає ознаки та структуру Конституції України;
характеризує форму правління,
територіального устрою та політичного режиму України.
|
15
|
|
Тема 2. Права, свободи та обов’язки людини і громадянина
|
Учень/учениця:
пояснює, що таке міжнародні стандарти в галузі прав людини та називає їх;
характеризує права, свободи та обов’язки людини і
громадянина; підкріплює
прикладами види прав та свобод людини і громадянина;
визначає конституційні обов'язки громадян України;
пояснює гарантії та визначає механізми захисту прав та
свобод людини і громадянина.
|
16
|
|
Практичне заняття: Європейський суд з прав людини
|
|
17
|
|
Тема 3. Особливості організації державної влади і місцевого
самоврядування в Україні
|
Учень/учениця:
пояснює: загальні
засади організації державної влади, визначені Конституцією України;
конституційний статус Верховної Ради України, її організаційну структуру та
компетенцію; визначає місце
Президента України в системі державних органів та розкриває зміст його
повноважень;
описує статус
і повноваження Кабінету Міністрів України, центральних і місцевих органів
державної виконавчої влади; судову систему України;
характеризує
референдум та вибори; місцеве
самоврядування в Україні;
називає види та завдання правоохоронних
органів.
|
18
|
|
Тема 3. Особливості організації державної влади і місцевого
самоврядування в Україні
|
|
19
|
|
Тема 3. Особливості організації державної влади і місцевого
самоврядування в Україні
|
|
20
|
|
Практичне заняття: Вибори до органів місцевого самоврядування
|
|
21
|
|
Тема 4. Адміністративне право
|
Учень/учениця:
дає
визначення адміністративного права та називає
основні його основні інститути й джерела;
пояснює поняття
«державна служба»;
розкриває
особливості правового статусу суб’єктів адміністративного права; суть
публічного адміністрування;
визначає
адміністративний проступок та розкриває
його склад;
називає основні права та обов’язки
державних службовців, види адміністративних стягнень, особливості
адміністративної відповідальності неповнолітніх.
|
22
|
|
Тема 5. Кримінальне право
|
Учень/учениця:
дає
визначення кримінального права та називає
його джерела;
пояснює, що
таке злочин; співучасть;
описує склад
злочину;
називає
обставини, що пом’якшують та обтяжують кримінальну відповідальність та підкріплює прикладами;
називає види
злочинів, види співучасників у
вчиненні злочину та підкріплює
прикладами;
описує
стадії вчинення злочину; підстави кримінальної відповідальності, види кримінальних покарань;
особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх;
застосовує знання
з теми для аналізу правових ситуацій.
|
23
|
|
Тема 5. Кримінальне право
|
|
24
|
|
Практичне заняття: Розв'язання правових ситуацій з адміністративного
та кримінального права
|
|
25
|
|
Урок повторення й
узагальнення
|
|
Частина четверта. ОСНОВИ ПРИВАТНОГО ПРАВА УКРАЇНИ
26
|
|
Тема 1. Цивільне право
|
Учень/учениця:
дає
визначення цивільного права, права власності, спадкового права, правочину,
заповіту;
називає
основні інститути та джерела цивільного права; види строків позовної давності
та пояснює їхнє правове значення; види та умови дійсності правочинів;
пояснює особливості
цивільної правосуб’єктності фізичних і юридичних осіб;
характеризує
особисті немайнові та майнові права фізичної особи; цивільні договори;
особливості цивільно-правової відповідальності неповнолітніх, окремі види
цивільних договорів, способи захисту цивільних прав; особливості спадкування
за законом і заповітом;
застосовує знання з теми для аналізу
правових ситуацій
|
27
|
|
Тема 1. Цивільне право
|
|
28
|
|
Тема 1. Цивільне право
|
|
29
|
|
Практичне заняття: Особливості права власності неповнолітніх
|
|
30
|
|
Тема 2. Сімейне право
|
Учень/учениця:
дає
визначення сім’ї, сімейного
права;
називає джерела сімейного права;
розкриває умови й порядок укладення та припинення шлюбу; підстави визнання
шлюбу недійсним; зміст особистих і майнових прав і обов’язків подружжя,
батьків і дітей т підкріплює прикладами;
застосовує знання з теми для аналізу
правових ситуацій.
|
31
|
|
Тема 3. Загальна характеристика житлового й земельного права
|
Учень/учениця:
дає
визначення житлового права; земельного права і називає їх основні джерела;
розкриває
зміст права громадян на житло;
визначає
поняття «приватизація», «користування землею»;
називає види
земель в Україні, форми та суб’єкти права власності на землю;
пояснює способи набуття та припинення права
власності на житло й земельну ділянку та підкріплює
прикладами.
|
32
|
|
Тема 4. Трудове право
|
Учень/учениця:
дає
визначення трудового права; трудового договору, трудової дисципліни;
називає
основні інститути та джерела трудового права; види робочого часу та часу
відпочинку; підстави припинення трудового договору; види дисциплінарних
стягнень;
характеризує
види та строки трудового договору;
описує
порядок укладення трудового договору; порядок накладення й зняття
дисциплінарних стягнень, особливості дисциплінарної та матеріальної
відповідальності працівника;
застосовує знання з теми для аналізу
правових ситуацій.
|
33
|
|
Тема 4. Трудове право
|
|
34
|
|
Практичне заняття:
Розв'язання правових ситуацій із цивільного, сімейного та трудового права
|
|
35
|
|
Урок повторення й
узагальнення
|
|
Немає коментарів:
Дописати коментар