Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Календарно-тематичне планування Правознавство 10 клас 35 годин

Правознавство 10 клас 35 годин
№ уроку
Дата уроку
                                Тема уроку
Державні вимоги до рівня
           загальноосвітньої підготовки учнів
1

Вступ до предмета «Правознавство». Загальна характеристика держави та державної влади
Учень/учениця:
дає загальну характеристику курсу, визначає його мету, завдання та структуру;
пояснює, як працювати над матеріалом на уроках та вдома, як користуватися підручником та правовими актами;
висловлює власні очікування щодо вивчення курсу.
Частина перша: ОСНОВИ ТЕОРІЇ ДЕРЖАВИ
2

Тема 1. Загальна характеристика держави та державної влади
Учень/учениця:
називає теорії виникнення держави;
пояснює, що таке держава; називає її основні ознаки та функції;
пояснює поняття «влада» та називає її види;
описує ознаки державної влади;
називає види органів державної влади та характеризує їх основні завдання.
3

Тема 2. Державний лад
Учень/учениця:
пояснює, що таке державний лад та називає його складники;
дає визначення форми правління, територіального устрою, політичного режиму; характеризує їх види і підкріплює прикладами.

4

Тема 3. Особа, суспільство, держава
характеризує сутність прав, свобод та обов’язків людини і громадянина;
називає види та покоління прав людини;
дає визначення правового статусу особи;
пояснює, що таке громадянство та описує способи його набуття й припинення;
пояснює, що таке правова й соціальна держава та називає їх ознаки;
висловлює власне судження щодо прав людини як загальнолюдської цінності.
5

Тема 3. Особа, суспільство, держава
6

Практичне заняття: Характеристика державного ладу


Частина друга: ОСНОВИ ТЕОРІЇ ПРАВА
7

Тема 1. Поняття і загальна характеристика права
характеризує ознаки права;
пояснює принципи права: основоположні (справедливості, рівності, свободи, гуманізму) та загальні (пропорційності, правової визначеності, розумності, добросовісності);
дає визначення понять «функції права», «нормативні акти», «правовий прецедент», «правовий звичай», «нормативний договір»;
описує джерела й форми права та підкріплює прикладами;
висловлює власне ставлення до права як особливого виду соціальних норм.
8

Тема 2. Поняття і структура системи права
Учень/учениця:
дає визначення понять «система права», «правова норма», «законодавство», «систематизація правових актів»;
називає елементи правової  норми та наводить приклади; види систематизації правових актів та підкріплює прикладами;
пояснює, що таке галузь права та правовий інститут; демонструє приклади галузей права України;
співвідносить правову норму і статтю правового акта.
9

Тема 3. Правовідносини
Учень/учениця:
дає визначення правовідносин, називає їх види та підкріплює прикладами;
пояснює поняття «склад правовідносин»;  «зміст правовідносин», «суб'єкт правовідносин», «фізична особа», «юридична особа», «об'єкт правовідносин»;
визначає, що таке юридичні факти, називає їхні види та підкріплює прикладами;   
пояснює зміст правосуб’єктності осіб; розкриває особливості правосуб'єктності  фізичних і юридичних осіб.
10

Тема 4. Правопорушення
       Учень/учениця:
дає визначення правопорушення, називає їх види;
характеризує ознаки правопорушення;
наводить приклади правопорушень;
розкриває зміст поняття «склад правопорушення», характеризує його елементи;
застосовує знання з теми для аналізу правових ситуацій.
11

Тема 5. Юридична відповідальність
Учень/учениця:
пояснює, що таке відповідальність; 
дає визначення юридичної відповідальності, називає її ознаки і підстави;
називає обставини, що виключають протиправність діяння та підкріплює прикладами;
застосовує знання з теми для аналізу правових ситуацій.
12

Практичне заняття: Розв’язання правових ситуацій із тем другої частини курсу

13

Урок повторення й узагальнення

Частина третя: ОСНОВИ ПУБЛІЧНОГО ПРАВА УКРАЇНИ
14

Тема 1. Конституційне право
Учень/учениця:
дає визначення конституційного права, називає його основні інститути й джерела;
пояснює особливості норм конституційного права;
визначає ознаки та структуру Конституції України;
характеризує форму правління, територіального устрою та політичного режиму України.
15

Тема 2. Права, свободи та обов’язки людини і громадянина
Учень/учениця:
пояснює, що таке міжнародні стандарти в галузі прав людини та називає їх;
характеризує права, свободи та обов’язки людини і  громадянина;  підкріплює прикладами види прав та свобод людини і громадянина;
визначає конституційні обов'язки громадян України;
пояснює гарантії та визначає механізми захисту прав та свобод людини і громадянина.
16

Практичне заняття: Європейський суд з прав людини

17

Тема 3. Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні
Учень/учениця:
пояснює: загальні засади організації державної влади, визначені Конституцією України; конституційний статус Верховної Ради України, її організаційну структуру та компетенцію; визначає місце Президента України в системі державних органів та розкриває зміст його повноважень;
описує статус і повноваження Кабінету Міністрів України, центральних і місцевих органів державної виконавчої влади; судову систему України;
характеризує референдум та вибори; місцеве  самоврядування в Україні;
називає види та завдання правоохоронних органів.
18

Тема 3. Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні
19

Тема 3. Особливості організації державної влади і місцевого самоврядування в Україні
20

Практичне заняття: Вибори до органів місцевого самоврядування

21

Тема 4. Адміністративне право
Учень/учениця:
дає визначення адміністративного права та називає основні його основні інститути й джерела;
пояснює поняття «державна служба»;
розкриває особливості правового статусу суб’єктів адміністративного права; суть публічного адміністрування;
визначає адміністративний проступок та розкриває його склад;  
називає основні права та обов’язки державних службовців, види адміністративних стягнень, особливості адміністративної відповідальності неповнолітніх.
22

Тема 5. Кримінальне право
Учень/учениця:
дає визначення кримінального права та називає його джерела;
пояснює, що таке злочин; співучасть;
описує склад злочину;
називає обставини, що пом’якшують та обтяжують кримінальну відповідальність та підкріплює прикладами;
називає види злочинів, види співучасників у вчиненні злочину та підкріплює прикладами;
описує стадії вчинення злочину; підстави кримінальної відповідальності, види кримінальних покарань; особливості кримінальної відповідальності неповнолітніх;
застосовує знання з теми для аналізу правових ситуацій.
23

Тема 5. Кримінальне право
24

Практичне заняття: Розв'язання правових ситуацій з адміністративного та кримінального права  

25

Урок повторення й узагальнення

Частина четверта. ОСНОВИ ПРИВАТНОГО ПРАВА УКРАЇНИ

26

Тема 1. Цивільне право
Учень/учениця:
дає визначення цивільного права, права власності, спадкового права, правочину, заповіту;
називає основні інститути та джерела цивільного права; види строків позовної давності та пояснює їхнє правове значення; види та умови дійсності правочинів;
пояснює особливості цивільної правосуб’єктності фізичних і юридичних осіб;
характеризує особисті немайнові та майнові права фізичної особи; цивільні договори; особливості цивільно-правової відповідальності неповнолітніх, окремі види цивільних договорів, способи захисту цивільних прав; особливості спадкування за законом і заповітом;
застосовує знання з теми для аналізу правових ситуацій
27

Тема 1. Цивільне право
28

Тема 1. Цивільне право
29

Практичне заняття: Особливості права власності неповнолітніх


30

Тема 2. Сімейне право
Учень/учениця:
дає визначення сім’ї, сімейного права;
називає джерела сімейного права;
розкриває умови й порядок укладення та припинення шлюбу; підстави визнання шлюбу недійсним; зміст особистих і майнових прав і обов’язків подружжя, батьків і дітей т підкріплює прикладами;
застосовує знання з теми для аналізу правових ситуацій.
31

Тема 3. Загальна характеристика житлового й земельного права
Учень/учениця:
дає визначення житлового права; земельного права і називає їх основні джерела;
розкриває зміст права громадян на житло;
визначає поняття «приватизація», «користування землею»;
називає види земель в Україні, форми та суб’єкти права власності на землю;
пояснює способи набуття та припинення права власності на житло й земельну ділянку та підкріплює прикладами.

32

 

Тема 4. Трудове право

Учень/учениця:
дає визначення трудового права; трудового договору, трудової дисципліни; 
називає основні інститути та джерела трудового права; види робочого часу та часу відпочинку; підстави припинення трудового договору; види дисциплінарних стягнень;
характеризує види та строки трудового договору;
описує порядок укладення трудового договору; порядок накладення й зняття дисциплінарних стягнень, особливості дисциплінарної та матеріальної відповідальності працівника;
застосовує знання з теми для аналізу правових ситуацій.  

33

 

Тема 4. Трудове право

34

 

Практичне заняття: Розв'язання правових ситуацій із цивільного, сімейного та трудового  права


35

 

Урок повторення й узагальнення


Немає коментарів:

Дописати коментар