Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Конституційні права, свободи та обов'язки людини і громадянина

УРОК 11
КОНСТИТУЦІЙНІ ПРАВА, СВОБОДИ ТА ОБОВ'ЯЗКИ ЛЮДИНИ І ГРОМАДЯНИНА

Епіграф: «Щоб зробити із людей хороших громадян, їм треба надати можливість проявити свої права громадян та виконати обо­в'язок громадян»

(Демокрит)

Мета уроку:ознайомити учнів з основними правами, свободами та обов'язками людини і громадянина, закріпленими Конституцією Украї­ни, порядком реалізації цих прав коментувати статті ІІ розділу Конституції України, пояснюючи зміст конституційних прав та свобод людини і громадянинааналізувати правові ситуації щодо дотримання чи порушення основних прав та свобод людини і громадянина;

формувати вміння вирішувати життєві ситуації за допомогою правових засобів, приймати обґрунтовані правомірні рішення;

виховувати переконання у взаємному зв'язку прав та обов'язків людини і громадянина їх важливості, формувати свідомість майбутніх захисників Вітчизни.
Основні поняття: «податки», «державні символи», «загальний військо­вий обов'язок».
Обладнання: Конституція України, зображення символів України, журнали газети для використання на уроці.
Тип урокукомбінований.
ХІД УРОКУ
I.     Організаційний момент
II.  Актуалізація опорних знань
Завдання
Пригадати, які міжнародні акти визначають сучасні вимоги що­до забезпечення прав людини.
III.    Вивчення нового матеріалу
1.Конституційні права і свободи людини і громадянина
 Робота  в парах   Завдання
1.    Проаналізувати розділ ІІ Конституції України. Порівняти перелік прав та свобод людини, проголошених та гарантованих.
2.    Визначити права та свободи, які належать до одного з видів прав людини (громадянських (осо­бистих), політичних, економічних, соціальних, культурних) та заповнити таблицю.
3.    Розв'язати юридичні задачі за допомогою Конституції України.
4.    Визначити, які права людини було порушено в зазначених випадках.
5.    В таблицю внести статті конституції, що були порушені:
А). Директор приватного підприємства, використовуючи      міні- АТС часто прослуховував і час від часу втручався в телефонні розмови працівників, які працювали в нього на фірмі;
Б). Групі громадян України міністерство юстиції відмовило у реєстрації політичної партії. Всі необхідні документи та матеріали було надано;
В). Громадянка Н. працює майстром на великому заводі. У звязку з складним економічним становищем уже 3 місяці їй не виплачують  заробітну плату, у зимовий період не опалюють цехи, не вмикають освітлення;
Г). У результаті завалу на шахті загинув шахтар. Директор підприємства відмовляється виплатити допомогу сімї загиблого.
Д). Дирекція музею народної творчості заборонила показ експонатів особам, що не досягли 18 років, пояснюючи це бережливим ставленням до культурних надбань.  

Права і свободи людини
Статті Конституції
Розвязання юридичних задач
Громадянські
(особисті)


Політичні


Економічні


Соціальні


Культурні



Обговоріть у загальному колі, чому права і свободи людини закріплені в

Конституції України і називаються основними.
Підсумок. Досконале знання норм конституції допомагає захис­тити свої права.
2.Конституційні обов'язки громадян України
                                                                                                                    
      
 Завдання учнямРозгляньте зображення і дайте відповідь на запитання - які є обов’язки у громадян України?     
Робота з Конституцією України статті 65 – 68
Завдання Сформулюйте конституційні обов’язки громадян України
«Коло ідей»
1. Висловіть свою думку щодо наявності зв'язку між правами та             обов'язками людини і громадянина.
Робота з документом та вирішення юридичних задач
За допомогою витягів із Закону України «Про військовий обо­в'язок та військову службу» проаналізувати ситуації, пов'язані з призовом до Збройних Сил України.
1.19-річний громадянин Л. навчається в професійно-технічному  училищі.
2.23-річний громадянин С. Працює вчителем права в сільській школі після закінчення педагогічного університету.
3.  20-річний громадянин є годувальником своєї матері- інваліда.
4.  22-річний громадянин, одружений та має двоє неповнолітніх  дітей.
5. 20-річний Іван відмовляється йти до лав збройних сил аргументуючи це небажанням брати участь у військових  
6.    19-річний громадянин С. проживає разом зі своїми батьками — 58-річною матір'ю та 59-річним батьком, який внаслідок аварії на шахті став інвалідом. Інших дітей у батьків немає.
7.   24-річний громадянин Д., який самостійно виховує усиновлену ним чотирирічну дівчинку.
8. 23-річний громадян Н., який заочно навчається в Національно­му авіаційному університеті та працює авіатехніком аеропорту «Жуляни».
9.    26-річний громадянин М., який закінчив педагогічний універси­тет, але працює не за фахом — менеджером автосалону.
IV.    Закріплення вивченого матеріалу
Коло ідей
1.    Уявіть, що в Конституції України містяться не права і  обов’язки громадян, а тільки права. Спрогнозуйте можливі наслідки.
2.     Як ви розумієте вислів «Але є цінність незмірне вища за життя моє і твоє - це життя-нашої Вітчизни»?
3.    Створити підбірку статей  про патріотизм українського народу готовність захищати рідну землю. (Матеріали надає вчитель)
V.      Домашнє завдання
1.    Опрацювати матеріал § підручника.
2.    З власного життєвого досвіду або за допомогою батьків підібрати приклади використання  конституційних прав або виконання своїх обов’язків. (2 групи)
3.    Підібрати приклади з Інтернет джерел, газетних матеріалів виконання або порушення прав людини

Немає коментарів:

Дописати коментар