З А К О Н У К Р А Ї Н И
{ Із змінами, внесеними згідно з
Декретами
N 12-92 від 26.12.92, ВВР, 1993, N 10, ст. 76
N 23-92 від 31.12.92, ВВР, 1993, N 11, ст. 93
Законами
N 12-92 від 26.12.92, ВВР, 1993, N 10, ст. 76
N 23-92 від 31.12.92, ВВР, 1993, N 11, ст. 93
Законами
N 3180-XII ( 3180-12 ) від 05.05.93, ВВР, 1993, N 26, ст.277
N 69/94-ВР
від 30.06.94, ВВР, 1994, N 29, ст.258
N 183/94-ВР від 23.09.94, ВВР, 1994, N 41, ст.376
N 200/94-ВР від 13.10.94, ВВР, 1994, N 45, ст.404
N 498/95-ВР від 22.12.95, ВВР, 1996, N 3, ст. 11
N
96/96-ВР від 22.03.96, ВВР,
1996, N 16, ст. 71 }
{ Із змінами, внесеними згідно із
Законами
N 608/96-ВР від 17.12.96, ВВР, 1997, N 8, ст. 62
N 178-XIV ( 178-14 ) від 14.10.98, ВВР, 1998, N 48, ст.294 }
N 608/96-ВР від 17.12.96, ВВР, 1997, N 8, ст. 62
N 178-XIV ( 178-14 ) від 14.10.98, ВВР, 1998, N 48, ст.294 }
{ Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 2628-III ( 2628-14 ) від 11.07.2001, ВВР, 2001, N 49, ст.259
N 2887-III ( 2887-14 ) від 13.12.2001, ВВР, 2002, N 11, ст. 80
N 2905-III ( 2905-14 ) від 20.12.2001, ВВР, 2002, N 12-13, ст.92
N 380-IV ( 380-15 ) від 26.12.2002, ВВР, 2003, N 10-11, ст.86
N 1158-IV ( 1158-15 ) від 11.09.2003, ВВР, 2004, N 8, ст.67
N 1344-IV ( 1344-15 ) від 27.11.2003, ВВР, 2004, N 17-18, ст.250
N 1377-IV ( 1377-15 ) від 11.12.2003, ВВР, 2004, N 15, ст.228
N 1694-IV ( 1694-15 ) від 20.04.2004, ВВР, 2005, N 4, ст.83
N 1801-IV ( 1801-15 ) від 17.06.2004, ВВР, 2004, N 43-44, ст.493
N 2285-IV ( 2285-15 ) від 23.12.2004, ВВР, 2005, N 7-8, ст.162
N 2505-IV ( 2505-15 ) від 25.03.2005, ВВР, 2005, N 17, N 18-19,
ст.267
N 3167-IV ( 3167-15 ) від 01.12.2005, ВВР, 2006, N 12, ст.104
N 3235-IV ( 3235-15 ) від 20.12.2005, ВВР, 2006, N 9, N 10-11,
ст.96
N 3461-IV ( 3461-15 ) від 22.02.2006, ВВР, 2006, N 28, ст.242
N 424-V ( 424-16 ) від 01.12.2006, ВВР, 2007, N 9, ст.67
N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006, ВВР, 2007, N 7-8, ст.66 }
N 2628-III ( 2628-14 ) від 11.07.2001, ВВР, 2001, N 49, ст.259
N 2887-III ( 2887-14 ) від 13.12.2001, ВВР, 2002, N 11, ст. 80
N 2905-III ( 2905-14 ) від 20.12.2001, ВВР, 2002, N 12-13, ст.92
N 380-IV ( 380-15 ) від 26.12.2002, ВВР, 2003, N 10-11, ст.86
N 1158-IV ( 1158-15 ) від 11.09.2003, ВВР, 2004, N 8, ст.67
N 1344-IV ( 1344-15 ) від 27.11.2003, ВВР, 2004, N 17-18, ст.250
N 1377-IV ( 1377-15 ) від 11.12.2003, ВВР, 2004, N 15, ст.228
N 1694-IV ( 1694-15 ) від 20.04.2004, ВВР, 2005, N 4, ст.83
N 1801-IV ( 1801-15 ) від 17.06.2004, ВВР, 2004, N 43-44, ст.493
N 2285-IV ( 2285-15 ) від 23.12.2004, ВВР, 2005, N 7-8, ст.162
N 2505-IV ( 2505-15 ) від 25.03.2005, ВВР, 2005, N 17, N 18-19,
ст.267
N 3167-IV ( 3167-15 ) від 01.12.2005, ВВР, 2006, N 12, ст.104
N 3235-IV ( 3235-15 ) від 20.12.2005, ВВР, 2006, N 9, N 10-11,
ст.96
N 3461-IV ( 3461-15 ) від 22.02.2006, ВВР, 2006, N 28, ст.242
N 424-V ( 424-16 ) від 01.12.2006, ВВР, 2007, N 9, ст.67
N 489-V ( 489-16 ) від 19.12.2006, ВВР, 2007, N 7-8, ст.66 }
{ Із змінами, внесеними згідно із Законом
N 107-VI ( 107-17 ) від 28.12.2007, ВВР, 2008, N 5-6, N 7-8, ст.78
- зміни діють по 31 грудня 2008 року }
N 107-VI ( 107-17 ) від 28.12.2007, ВВР, 2008, N 5-6, N 7-8, ст.78
- зміни діють по 31 грудня 2008 року }
{ Із змінами, внесеними згідно із Законами
N 290-VI ( 290-17 ) від 20.05.2008, ВВР, 2008, N 27-28, ст.251
N 2289-VI ( 2289-17 ) від 01.06.2010, ВВР, 2010, N 33, ст.471
N 2555-VI ( 2555-17 ) від 23.09.2010, ВВР, 2011, N 6, ст.41
N 2856-VI ( 2856-17 ) від 23.12.2010, ВВР, 2011, N 29, ст.272
N 5029-VI ( 5029-17 ) від 03.07.2012, ВВР, 2013, N 23, ст.218
N 5290-VI ( 5290-17 ) від 18.09.2012, ВВР, 2013, N 41, ст.549
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012, ВВР, 2014, N 2-3, ст.41
N 5499-VI ( 5499-17 ) від 20.11.2012, ВВР, 2014, N 1, ст.6
N 1166-VII ( 1166-18 ) від 27.03.2014, ВВР, 2014, N 20-21, ст.745
N 1556-VII ( 1556-18 ) від 01.07.2014, ВВР, 2014, N 37-38, ст.2004
N 1575-VII ( 1575-18 ) від 03.07.2014, ВВР, 2014, N 35, ст.1178 }
N 290-VI ( 290-17 ) від 20.05.2008, ВВР, 2008, N 27-28, ст.251
N 2289-VI ( 2289-17 ) від 01.06.2010, ВВР, 2010, N 33, ст.471
N 2555-VI ( 2555-17 ) від 23.09.2010, ВВР, 2011, N 6, ст.41
N 2856-VI ( 2856-17 ) від 23.12.2010, ВВР, 2011, N 29, ст.272
N 5029-VI ( 5029-17 ) від 03.07.2012, ВВР, 2013, N 23, ст.218
N 5290-VI ( 5290-17 ) від 18.09.2012, ВВР, 2013, N 41, ст.549
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012, ВВР, 2014, N 2-3, ст.41
N 5499-VI ( 5499-17 ) від 20.11.2012, ВВР, 2014, N 1, ст.6
N 1166-VII ( 1166-18 ) від 27.03.2014, ВВР, 2014, N 20-21, ст.745
N 1556-VII ( 1556-18 ) від 01.07.2014, ВВР, 2014, N 37-38, ст.2004
N 1575-VII ( 1575-18 ) від 03.07.2014, ВВР, 2014, N 35, ст.1178 }
{ У тексті Закону слова
"заклади освіти" в усіх відмінках
замінено словами "навчальні заклади" у відповідному
відмінку згідно із Законом N 1158-IV ( 1158-15 ) від
11.09.2003 }
замінено словами "навчальні заклади" у відповідному
відмінку згідно із Законом N 1158-IV ( 1158-15 ) від
11.09.2003 }
{ У тексті
Закону слова "Міністерство освіти Автономної
Республіки Крим" у всіх відмінках замінено словами
"орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у
сфері освіти" у відповідному відмінку;
слова "міністерства і відомства" та "міністерства і
відомства України" в усіх відмінках замінено словами
"центральні органи виконавчої влади" у відповідному
відмінку;
слова "місцеві органи державної виконавчої влади" в
усіх відмінках замінено словами "місцеві органи
виконавчої влади" у відповідному відмінку згідно із
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
Республіки Крим" у всіх відмінках замінено словами
"орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим у
сфері освіти" у відповідному відмінку;
слова "міністерства і відомства" та "міністерства і
відомства України" в усіх відмінках замінено словами
"центральні органи виконавчої влади" у відповідному
відмінку;
слова "місцеві органи державної виконавчої влади" в
усіх відмінках замінено словами "місцеві органи
виконавчої влади" у відповідному відмінку згідно із
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
Освіта - основа
інтелектуального,
культурного, духовного,
соціального, економічного розвитку суспільства і держави.
соціального, економічного розвитку суспільства і держави.
Метою освіти є всебічний
розвиток людини як особистості
та
найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і
фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей,
формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору,
збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного
потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу,
забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.
найвищої цінності суспільства, розвиток її талантів, розумових і
фізичних здібностей, виховання високих моральних якостей,
формування громадян, здатних до свідомого суспільного вибору,
збагачення на цій основі інтелектуального, творчого, культурного
потенціалу народу, підвищення освітнього рівня народу,
забезпечення народного господарства кваліфікованими фахівцями.
Освіта в
Україні грунтується на
засадах гуманізму,
демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і
народами.
демократії, національної свідомості, взаємоповаги між націями і
народами.
Законодавство України про освіту
базується на Конституції
України ( 254к/96-ВР ) і складається з цього Закону, інших актів
законодавства України.
України ( 254к/96-ВР ) і складається з цього Закону, інших актів
законодавства України.
Завданням законодавства України
про освіту є
регулювання
суспільних відносин у галузі навчання, виховання, професійної,
наукової, загальнокультурної підготовки громадян України.
суспільних відносин у галузі навчання, виховання, професійної,
наукової, загальнокультурної підготовки громадян України.
1. Громадяни України мають право
на безкоштовну освіту в усіх
державних навчальних закладах незалежно від статі, раси,
національності, соціального і майнового стану, роду та характеру
занять, світоглядних переконань, належності до партій, ставлення
до релігії, віросповідання, стану здоров'я, місця проживання та
інших обставин. Це право забезпечується:
державних навчальних закладах незалежно від статі, раси,
національності, соціального і майнового стану, роду та характеру
занять, світоглядних переконань, належності до партій, ставлення
до релігії, віросповідання, стану здоров'я, місця проживання та
інших обставин. Це право забезпечується:
розгалуженою мережею
навчальних закладів, заснованих
на
державній та інших формах власності, наукових установ, закладів
післядипломної освіти;
державній та інших формах власності, наукових установ, закладів
післядипломної освіти;
відкритим характером навчальних
закладів, створенням умов для
вибору профілю навчання і виховання відповідно до здібностей,
інтересів громадянина;
вибору профілю навчання і виховання відповідно до здібностей,
інтересів громадянина;
2. Держава здійснює
соціальний захист вихованців,
учнів,
студентів, курсантів, слухачів, стажистів, клінічних ординаторів,
аспірантів, докторантів та інших осіб незалежно від форм їх
навчання і типів навчальних закладів, де вони навчаються, сприяє
здобуттю освіти в домашніх умовах.
студентів, курсантів, слухачів, стажистів, клінічних ординаторів,
аспірантів, докторантів та інших осіб незалежно від форм їх
навчання і типів навчальних закладів, де вони навчаються, сприяє
здобуттю освіти в домашніх умовах.
4. Іноземці,
особи без громадянства
здобувають освіту в
навчальних закладах України відповідно до чинного законодавства та
міжнародних договорів.
навчальних закладах України відповідно до чинного законодавства та
міжнародних договорів.
{ Частина четверта
статті 3 із
змінами, внесеними згідно із
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
5. Особа,
яку визнано біженцем
або особою, яка потребує
додаткового захисту, має рівне з громадянами України право на
освіту.
додаткового захисту, має рівне з громадянами України право на
освіту.
1. Україна
визнає освіту пріоритетною сферою
соціально-економічного, духовного і культурного розвитку
суспільства.
соціально-економічного, духовного і культурного розвитку
суспільства.
2. Державна
політика в галузі освіти визначається Верховною
Радою України відповідно до Конституції України і здійснюється
органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
Радою України відповідно до Конституції України і здійснюється
органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
{ Частина друга статті 4 із змінами, внесеними згідно
із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
Державний нагляд
(контроль) у сфері освіти здійснюється з
метою реалізації єдиної державної політики в галузі освіти.
Державний нагляд (контроль) здійснюється центральним органом
виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, та
місцевими органами управління освітою.
метою реалізації єдиної державної політики в галузі освіти.
Державний нагляд (контроль) здійснюється центральним органом
виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, та
місцевими органами управління освітою.
Мова освіти
визначається статтею 20
Закону України "Про
засади державної мовної політики" ( 5029-17 ).
засади державної мовної політики" ( 5029-17 ).
1. Навчально-виховний процес у навчальних
закладах є вільним
від втручання політичних партій, громадських, релігійних
організацій.
від втручання політичних партій, громадських, релігійних
організацій.
2. Залучення учнів, студентів до
участі в політичних акціях і
релігійних заходах під час навчально-виховного процесу не
допускається.
релігійних заходах під час навчально-виховного процесу не
допускається.
3. Належність
особи до будь-якої
політичної партії,
громадської, релігійної організації, що діють відповідно до
Конституції України ( 254к/96-ВР ), не є перешкодою для її участі
в навчально-виховному процесі.
громадської, релігійної організації, що діють відповідно до
Конституції України ( 254к/96-ВР ), не є перешкодою для її участі
в навчально-виховному процесі.
4. Учні,
студенти, працівники освіти
можуть створювати у
навчальних закладах первинні осередки громадських організацій,
членами яких вони є.
навчальних закладах первинні осередки громадських організацій,
членами яких вони є.
{ Частина четверта
статті 8 із
змінами, внесеними згідно із
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
Навчальні заклади
в Україні незалежно
від форм власності
відокремлені від церкви (релігійних організацій), мають світський
характер, крім навчальних закладів, заснованих релігійними
організаціями.
відокремлені від церкви (релігійних організацій), мають світський
характер, крім навчальних закладів, заснованих релігійними
організаціями.
1. В Україні
для управління освітою
створюються система
державних органів управління і органи громадського самоврядування.
державних органів управління і органи громадського самоврядування.
2. Органи управління
освітою і громадського
самоврядування
діють у межах повноважень, визначених законодавством.
діють у межах повноважень, визначених законодавством.
місцеві державні
адміністрації і органи
місцевого
самоврядування, а також утворені місцевими державними
адміністраціями та органами місцевого самоврядування структурні
підрозділи з питань освіти (місцеві органи управління освітою).
самоврядування, а також утворені місцевими державними
адміністраціями та органами місцевого самоврядування структурні
підрозділи з питань освіти (місцеві органи управління освітою).
Стаття 12. Повноваження
центрального органу виконавчої
влади, що забезпечує формування державної
політики у сфері освіти, центрального органу
виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері освіти, центральних органів
виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні
заклади
влади, що забезпечує формування державної
політики у сфері освіти, центрального органу
виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері освіти, центральних органів
виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні
заклади
визначає перспективи і пріоритетні напрями розвитку з
питань
освіти, розробляє державні стандарти освіти;
освіти, розробляє державні стандарти освіти;
забезпечує зв’язок
із навчальними закладами,
державними
органами інших країн з питань, які входять до його компетенції;
органами інших країн з питань, які входять до його компетенції;
формує щороку
пропозиції та доводить
до підпорядкованих
центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері освіти, навчальних закладів державне замовлення
на підготовку фахівців, науково-педагогічних та робітничих кадрів,
підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна
освіта) для державних потреб;
центральному органу виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері освіти, навчальних закладів державне замовлення
на підготовку фахівців, науково-педагогічних та робітничих кадрів,
підвищення кваліфікації та перепідготовку кадрів (післядипломна
освіта) для державних потреб;
{ Зміни до абзацу дев'ятого частини першої статті 12 див. в Законі
N 5499-VI ( 5499-17 ) від 20.11.2012 }
N 5499-VI ( 5499-17 ) від 20.11.2012 }
Акти центрального
органу виконавчої влади,
що забезпечує
формування державної політики у сфері освіти, прийняті у межах
його повноважень, є обов’язковими для центральних органів
виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади, органу
виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти,
місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування, підпорядкованих їм органів управління освітою,
навчальних закладів незалежно від форм власності.
формування державної політики у сфері освіти, прийняті у межах
його повноважень, є обов’язковими для центральних органів
виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади, органу
виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти,
місцевих органів виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування, підпорядкованих їм органів управління освітою,
навчальних закладів незалежно від форм власності.
{ Частина перша статті 12 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 178-XIV ( 178-14 ) від 14.10.98; в редакції Закону N 5460-VI
( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 178-XIV ( 178-14 ) від 14.10.98; в редакції Закону N 5460-VI
( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
здійснює в установленому порядку ліцензування та
акредитацію
закладів післядипломної освіти, а також ліцензування та атестацію
професійно-технічних навчальних закладів незалежно від форми
власності та підпорядкування; { Абзац другий частини другої статті
12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 1556-VII ( 1556-18 )
від 01.07.2014 }
закладів післядипломної освіти, а також ліцензування та атестацію
професійно-технічних навчальних закладів незалежно від форми
власності та підпорядкування; { Абзац другий частини другої статті
12 із змінами, внесеними згідно із Законом N 1556-VII ( 1556-18 )
від 01.07.2014 }
формує та
забезпечує функціонування системи
атестації
педагогічних, наукових і науково-педагогічних кадрів, організовує
підвищення кваліфікації зазначених категорій;
педагогічних, наукових і науково-педагогічних кадрів, організовує
підвищення кваліфікації зазначених категорій;
здійснює контроль
за виконанням навчальними
закладами
положень Конституції, законів України та інших нормативно-правових
актів з питань освіти;
положень Конституції, законів України та інших нормативно-правових
актів з питань освіти;
вивчає роботу органів управління
освітою щодо реалізації ними
державної політики у сфері освіти, ефективності управління
навчальними закладами;
державної політики у сфері освіти, ефективності управління
навчальними закладами;
проводить
комплексні перевірки дошкільних, загальноосвітніх,
позашкільних і професійно-технічних та вищих навчальних закладів,
контролює проведення атестаційної експертизи та координує роботу,
пов’язану з програмно-методичним забезпеченням атестації цих
навчальних закладів;
позашкільних і професійно-технічних та вищих навчальних закладів,
контролює проведення атестаційної експертизи та координує роботу,
пов’язану з програмно-методичним забезпеченням атестації цих
навчальних закладів;
здійснює планові
заходи державного нагляду
(контролю) в
системі загальноосвітньої, професійно-технічної та вищої освіти з
періодичністю залежно від ступеня ризику від провадження
господарської діяльності з надання освітніх послуг;
системі загальноосвітньої, професійно-технічної та вищої освіти з
періодичністю залежно від ступеня ризику від провадження
господарської діяльності з надання освітніх послуг;
здійснює інспектування навчальних
закладів з питань
організації навчально-виховної і науково-методичної роботи,
використання науково-педагогічного потенціалу та матеріальних
ресурсів, розвитку матеріально-технічної бази і соціальної сфери;
організації навчально-виховної і науково-методичної роботи,
використання науково-педагогічного потенціалу та матеріальних
ресурсів, розвитку матеріально-технічної бази і соціальної сфери;
аналізує роботу
навчальних закладів щодо
дотримання ними
нормативно-правових актів у галузі освіти, дає оцінку
відповідності їх діяльності державним стандартам і вимогам,
вносить пропозиції щодо усунення негативних і поширення позитивних
тенденцій у розвитку освіти;
нормативно-правових актів у галузі освіти, дає оцінку
відповідності їх діяльності державним стандартам і вимогам,
вносить пропозиції щодо усунення негативних і поширення позитивних
тенденцій у розвитку освіти;
своєчасно інформує
органи управління освітою про
терміни і
наслідки проведення перевірок підпорядкованих їм навчальних
закладів, уживає необхідних заходів для усунення виявлених
порушень і недоліків;
наслідки проведення перевірок підпорядкованих їм навчальних
закладів, уживає необхідних заходів для усунення виявлених
порушень і недоліків;
бере участь у підготовці і розгляді проектів рішень
з питань
реформування освіти, прогнозування розвитку системи освіти та її
організаційно-правового забезпечення;
реформування освіти, прогнозування розвитку системи освіти та її
організаційно-правового забезпечення;
здійснює методичне
керівництво і координацію роботи органів
управління освітою з питань організації і проведення контрольних
заходів та атестації підпорядкованих їм навчальних закладів;
управління освітою з питань організації і проведення контрольних
заходів та атестації підпорядкованих їм навчальних закладів;
вивчає стан
організації виробничої практики
учнів і
студентів, працевлаштування випускників вищих і
професійно-технічних навчальних закладів;
студентів, працевлаштування випускників вищих і
професійно-технічних навчальних закладів;
забезпечує організацію
роботи з фізичного
виховання,
фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи в навчальних закладах
усіх типів і рівнів акредитації, здійснює науково-методичне
забезпечення цієї роботи в ході навчального процесу і в
позанавчальний час;
фізкультурно-оздоровчої і спортивної роботи в навчальних закладах
усіх типів і рівнів акредитації, здійснює науково-методичне
забезпечення цієї роботи в ході навчального процесу і в
позанавчальний час;
3. Центральні
органи виконавчої влади, яким
підпорядковані
навчальні заклади, разом з Міністерством освіти України беруть
участь у здійсненні державної політики в галузі освіти, науки,
професійної підготовки кадрів, у проведенні державного
інспектування та акредитації навчальних закладів, здійснюють
контрольні функції по дотриманню вимог щодо якості освіти,
забезпечують зв'язок із навчальними закладами та державними
органами інших країн з питань, що належать до їх компетенції,
організовують впровадження у практику досягнень науки і передового
досвіду.
навчальні заклади, разом з Міністерством освіти України беруть
участь у здійсненні державної політики в галузі освіти, науки,
професійної підготовки кадрів, у проведенні державного
інспектування та акредитації навчальних закладів, здійснюють
контрольні функції по дотриманню вимог щодо якості освіти,
забезпечують зв'язок із навчальними закладами та державними
органами інших країн з питань, що належать до їх компетенції,
організовують впровадження у практику досягнень науки і передового
досвіду.
Акти центральних органів
виконавчої влади, яким
підпорядковані навчальні заклади, прийняті у межах їх компетенції,
є обов'язковими для місцевих органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування, підпорядкованих їм органів управління
освітою, навчальних закладів відповідного профілю незалежно від
форм власності.
підпорядковані навчальні заклади, прийняті у межах їх компетенції,
є обов'язковими для місцевих органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування, підпорядкованих їм органів управління
освітою, навчальних закладів відповідного профілю незалежно від
форм власності.
4. Орган виконавчої влади Автономної Республіки
Крим у сфері
освіти здійснює повноваження керівництва освітою, крім
повноважень, віднесених до компетенції Міністерства освіти
України, центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані
навчальні заклади.
освіти здійснює повноваження керівництва освітою, крім
повноважень, віднесених до компетенції Міністерства освіти
України, центральних органів виконавчої влади, яким підпорядковані
навчальні заклади.
Стаття 14. Повноваження
місцевих органів
виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування в галузі освіти
виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування в галузі освіти
1. Місцеві
органи виконавчої влади
та органи місцевого
самоврядування здійснюють державну політику в галузі освіти і в
межах їх компетенції:
самоврядування здійснюють державну політику в галузі освіти і в
межах їх компетенції:
встановлюють, не
нижче визначених центральним органом
виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у
сфері освіти мінімальних нормативів, обсяги бюджетного
фінансування навчальних закладів, установ, організацій системи
освіти, що є комунальною власністю, та забезпечують фінансування
витрат на їх утримання;
виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у
сфері освіти мінімальних нормативів, обсяги бюджетного
фінансування навчальних закладів, установ, організацій системи
освіти, що є комунальною власністю, та забезпечують фінансування
витрат на їх утримання;
забезпечують розвиток мережі навчальних закладів та
установ,
організацій системи освіти, зміцнення їх матеріальної бази,
господарське обслуговування;
організацій системи освіти, зміцнення їх матеріальної бази,
господарське обслуговування;
здійснюють соціальний
захист працівників освіти,
дітей,
учнівської і студентської молоді, створюють умови для їх
виховання, навчання і роботи відповідно до нормативів
матеріально-технічного та фінансового забезпечення;
учнівської і студентської молоді, створюють умови для їх
виховання, навчання і роботи відповідно до нормативів
матеріально-технічного та фінансового забезпечення;
організовують облік
дітей дошкільного та
шкільного віку,
контролюють виконання вимог щодо навчання дітей у навчальних
закладах;
контролюють виконання вимог щодо навчання дітей у навчальних
закладах;
вирішують у встановленому
порядку питання, пов'язані з опікою
і піклуванням про неповнолітніх, які залишилися без піклування
батьків, дітей-сиріт, захист їх прав, надання матеріальної та
іншої допомоги;
і піклуванням про неповнолітніх, які залишилися без піклування
батьків, дітей-сиріт, захист їх прав, надання матеріальної та
іншої допомоги;
створюють належні умови за
місцем проживання для
виховання
дітей, молоді, розвитку здібностей, задоволення їх інтересів;
дітей, молоді, розвитку здібностей, задоволення їх інтересів;
забезпечують у сільській
місцевості регулярне безкоштовне
підвезення до місця навчання і додому дітей дошкільного віку,
учнів та педагогічних працівників;
підвезення до місця навчання і додому дітей дошкільного віку,
учнів та педагогічних працівників;
визначають потреби, обсяги
і розробляють пропозиції
щодо
державного замовлення на підготовку робітничих кадрів для регіону;
державного замовлення на підготовку робітничих кадрів для регіону;
вирішують у
встановленому порядку питання,
пов'язані з
наданням особам, які відбували покарання у виді обмеження волі або
позбавлення волі на певний строк, можливості здобувати загальну
середню освіту. { Частину першу статті 14 доповнено абзацом згідно
із Законом N 3167-IV ( 3167-15 ) від 01.12.2005 }
наданням особам, які відбували покарання у виді обмеження волі або
позбавлення волі на певний строк, можливості здобувати загальну
середню освіту. { Частину першу статті 14 доповнено абзацом згідно
із Законом N 3167-IV ( 3167-15 ) від 01.12.2005 }
{ Частина перша статті 14 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
2. Місцевими органами виконавчої влади та
органами місцевого
самоврядування створюються відповідні органи управління освітою,
діяльність яких спрямовується на:
самоврядування створюються відповідні органи управління освітою,
діяльність яких спрямовується на:
організацію навчально-методичного забезпечення
навчальних
закладів, вдосконалення професійної кваліфікації педагогічних
працівників, їх перепідготовку та атестацію у порядку,
встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує
формування державної політики у сфері освіти;
закладів, вдосконалення професійної кваліфікації педагогічних
працівників, їх перепідготовку та атестацію у порядку,
встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує
формування державної політики у сфері освіти;
координацію дій педагогічних,
виробничих колективів, сім'ї,
громадськості з питань навчання і виховання дітей;
громадськості з питань навчання і виховання дітей;
визначення потреб, розроблення
пропозицій щодо державного
контракту і формування регіонального замовлення на педагогічні
кадри, укладання договорів на їх підготовку;
контракту і формування регіонального замовлення на педагогічні
кадри, укладання договорів на їх підготовку;
контроль за дотриманням вимог
щодо змісту, рівня
і обсягу
освіти, атестацію навчальних закладів, що є комунальною власністю.
освіти, атестацію навчальних закладів, що є комунальною власністю.
Місцеві органи
управління освітою у
здійсненні своїх
повноважень підпорядковані місцевим органам виконавчої влади,
органам місцевого самоврядування та відповідним державним органам
управління освітою. { Абзац сьомий частини другої статті 14 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від
16.10.2012 }
повноважень підпорядковані місцевим органам виконавчої влади,
органам місцевого самоврядування та відповідним державним органам
управління освітою. { Абзац сьомий частини другої статті 14 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від
16.10.2012 }
{ Частина друга статті 14 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
1. Державні стандарти освіти
встановлюють вимоги до змісту,
обсягу і рівня освітньої та фахової підготовки в Україні. Вони є
основою оцінки освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня
громадян незалежно від форм одержання освіти.
обсягу і рівня освітньої та фахової підготовки в Україні. Вони є
основою оцінки освітнього та освітньо-кваліфікаційного рівня
громадян незалежно від форм одержання освіти.
Державні стандарти
освіти розробляються окремо для
кожного
освітнього рівня і затверджуються Кабінетом Міністрів України
(крім стандартів у сфері вищої освіти). Вони підлягають перегляду
та перезатвердженню не рідше ніж один раз на 10 років. { Абзац
другий частини першої статті 15 в редакції Закону N 1556-VII
( 1556-18 ) від 01.07.2014 }
освітнього рівня і затверджуються Кабінетом Міністрів України
(крім стандартів у сфері вищої освіти). Вони підлягають перегляду
та перезатвердженню не рідше ніж один раз на 10 років. { Абзац
другий частини першої статті 15 в редакції Закону N 1556-VII
( 1556-18 ) від 01.07.2014 }
2. Відповідність
освітніх послуг державним
стандартам і
вимогам визначається засновником навчального закладу, центральним
органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері
освіти, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у
сфері освіти, центральними органами виконавчої влади, яким
підпорядковані навчальні заклади, Національним агентством із
забезпечення якості вищої освіти, місцевими органами управління
освітою шляхом ліцензування ( 1019-2007-п ), інспектування,
атестації та акредитації навчальних закладів у порядку,
встановленому Кабінетом Міністрів України.
вимогам визначається засновником навчального закладу, центральним
органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері
освіти, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим у
сфері освіти, центральними органами виконавчої влади, яким
підпорядковані навчальні заклади, Національним агентством із
забезпечення якості вищої освіти, місцевими органами управління
освітою шляхом ліцензування ( 1019-2007-п ), інспектування,
атестації та акредитації навчальних закладів у порядку,
встановленому Кабінетом Міністрів України.
{ Абзац другий частини другої
статті 15 виключено на підставі
Закону N 2289-VI ( 2289-17 ) від 01.06.2010 }
Закону N 2289-VI ( 2289-17 ) від 01.06.2010 }
{ Частина друга статті 15 із змінами, внесеними згідно із Законами
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012, N 1556-VII ( 1556-18 ) від
01.07.2014 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012, N 1556-VII ( 1556-18 ) від
01.07.2014 }
3. За результатами ліцензування центральний
орган виконавчої
влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, орган
виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти,
місцеві органи управління освітою у межах своїх повноважень
надають навчальним закладам незалежно від форм власності ліцензії
на право здійснення освітньої діяльності відповідно до державних
вимог із встановленням за певними освітніми або
освітньо-кваліфікаційними рівнями обсягів підготовки, які
відповідають кадровому, науково-методичному та
матеріально-технічному забезпеченню, вносять їх до державного
реєстру навчальних закладів.
влади, що реалізує державну політику у сфері освіти, орган
виконавчої влади Автономної Республіки Крим у сфері освіти,
місцеві органи управління освітою у межах своїх повноважень
надають навчальним закладам незалежно від форм власності ліцензії
на право здійснення освітньої діяльності відповідно до державних
вимог із встановленням за певними освітніми або
освітньо-кваліфікаційними рівнями обсягів підготовки, які
відповідають кадровому, науково-методичному та
матеріально-технічному забезпеченню, вносять їх до державного
реєстру навчальних закладів.
Невиконання або
грубе порушення навчальним
закладом умов і
правил ліцензійної діяльності, подання та розповсюдження
недостовірної інформації щодо її здійснення є підставою для
призупинення дії або анулювання ліцензії.
правил ліцензійної діяльності, подання та розповсюдження
недостовірної інформації щодо її здійснення є підставою для
призупинення дії або анулювання ліцензії.
{ Частина третя статті 15 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
5. За
результатами атестації дошкільних,
середніх,
позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику
у сфері освіти, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим
у сфері освіти, місцеві органи управління освітою у межах своїх
повноважень:
позашкільних та професійно-технічних навчальних закладів
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику
у сфері освіти, орган виконавчої влади Автономної Республіки Крим
у сфері освіти, місцеві органи управління освітою у межах своїх
повноважень:
визначають відповідність освітніх
послуг, які надаються
навчальними закладами, державним стандартам певного освітнього та
освітньо-кваліфікаційного рівня;
навчальними закладами, державним стандартам певного освітнього та
освітньо-кваліфікаційного рівня;
приймають рішення
про створення спеціалізованих
навчальних
закладів: шкіл, колегіумів, ліцеїв, гімназій тощо;
закладів: шкіл, колегіумів, ліцеїв, гімназій тощо;
вносять пропозиції
Міністерству освіти України про
надання
відповідного статусу професійно-технічним навчальним закладам;
відповідного статусу професійно-технічним навчальним закладам;
{ Частина п'ята статті 15 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
6. За
особливі досягнення в
роботі навчального закладу
Президентом України може бути надано статус національного
навчального закладу.
Президентом України може бути надано статус національного
навчального закладу.
районна, міська,
обласна конференції педагогічних
працівників, з'їзд працівників освіти Автономної Республіки Крим;
працівників, з'їзд працівників освіти Автономної Республіки Крим;
2. Органи
громадського самоврядування в
освіті можуть
об'єднувати учасників навчально-виховного процесу, спеціалістів
певного професійного спрямування.
об'єднувати учасників навчально-виховного процесу, спеціалістів
певного професійного спрямування.
3. Органи
громадського самоврядування в
освіті вносять
пропозиції щодо формування державної політики в галузі освіти,
вирішують у межах своїх повноважень питання навчально-виховної,
науково-дослідної, методичної, економічної і
фінансово-господарської діяльності навчальних закладів.
пропозиції щодо формування державної політики в галузі освіти,
вирішують у межах своїх повноважень питання навчально-виховної,
науково-дослідної, методичної, економічної і
фінансово-господарської діяльності навчальних закладів.
Повноваження органів
громадського самоврядування в освіті
визначає в межах чинного законодавства центральний орган
виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у
сфері освіти за участю представників профспілок, всеукраїнських
педагогічних (освітянських) об'єднань.
визначає в межах чинного законодавства центральний орган
виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у
сфері освіти за участю представників профспілок, всеукраїнських
педагогічних (освітянських) об'єднань.
{ Частина третя статті 16 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
самостійне планування роботи,
вирішення питань
навчально-виховної, науково-дослідної, методичної, економічної і
фінансово-господарської діяльності;
навчально-виховної, науково-дослідної, методичної, економічної і
фінансово-господарської діяльності;
участь у формуванні планів
прийому учнів, студентів, слухачів
з урахуванням державного контракту (замовлення) та угод
підприємств, установ, організацій, громадян;
з урахуванням державного контракту (замовлення) та угод
підприємств, установ, організацій, громадян;
визначення змісту компонента освіти, що надається
навчальним
закладом понад визначений державою обсяг;
закладом понад визначений державою обсяг;
прийняття на
роботу педагогічних, науково-педагогічних,
інженерно-педагогічних та інших працівників, а також фахівців з
інших держав, у тому числі за контрактами;
інженерно-педагогічних та інших працівників, а також фахівців з
інших держав, у тому числі за контрактами;
самостійне використання усіх
видів асигнувань, затвердження
структури і штатного розпису в межах встановленого фонду
заробітної плати;
структури і штатного розпису в межах встановленого фонду
заробітної плати;
здійснення громадського контролю
за організацією харчування,
охорони здоров'я, охорони праці в навчальних закладах.
охорони здоров'я, охорони праці в навчальних закладах.
1. Навчальні
заклади створюються органами
державної
виконавчої влади і органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм
власності, громадянами відповідно до потреби громадян у мові
навчання, соціально-економічних, національних, культурно-освітніх
потреб у них за наявності необхідної матеріально-технічної,
науково-методичної бази, педагогічних кадрів. Навчальний заклад
набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації у
порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних
осіб.
виконавчої влади і органами місцевого самоврядування,
підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм
власності, громадянами відповідно до потреби громадян у мові
навчання, соціально-економічних, національних, культурно-освітніх
потреб у них за наявності необхідної матеріально-технічної,
науково-методичної бази, педагогічних кадрів. Навчальний заклад
набуває статусу юридичної особи з дня його державної реєстрації у
порядку, встановленому законом для державної реєстрації юридичних
осіб.
{ Частина перша статті 18 із змінами, внесеними згідно із Законами
N 2555-VI ( 2555-17 ) від 23.09.2010, N 5029-VI ( 5029-17 ) від
03.07.2012 }
N 2555-VI ( 2555-17 ) від 23.09.2010, N 5029-VI ( 5029-17 ) від
03.07.2012 }
2. Навчальні
заклади, засновані на
загальнодержавній або
комунальній власності, мають статус державного навчального
закладу.
комунальній власності, мають статус державного навчального
закладу.
3. Навчальні
заклади незалежно від їх статусу
і належності
забезпечують якість освіти в обсязі вимог державних стандартів
освіти.
забезпечують якість освіти в обсязі вимог державних стандартів
освіти.
4. Потреба у державних і
комунальних навчальних закладах усіх
освітніх рівнів з різними мовами навчання визначається в
обов'язковому порядку за заявами про мову навчання, які надаються
учнями (для неповнолітніх - батьками або особами, які їх
замінюють), студентами при вступі до навчальних закладів, а також,
у разі потреби, у будь-який час періоду навчання. { Частину
четверту статті 18 доповнено абзацом першим згідно із
Законом N 5029-VI ( 5029-17 ) від 03.07.2012 }
освітніх рівнів з різними мовами навчання визначається в
обов'язковому порядку за заявами про мову навчання, які надаються
учнями (для неповнолітніх - батьками або особами, які їх
замінюють), студентами при вступі до навчальних закладів, а також,
у разі потреби, у будь-який час періоду навчання. { Частину
четверту статті 18 доповнено абзацом першим згідно із
Законом N 5029-VI ( 5029-17 ) від 03.07.2012 }
Потреба у
вищих навчальних закладах
незалежно від форм
власності та їх мережа визначаються Кабінетом Міністрів України.
власності та їх мережа визначаються Кабінетом Міністрів України.
Потреба в
професійно-технічних
навчальних закладах
визначається Кабінетом Міністрів України, а їх мережа -
центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування
державної політики у сфері освіти.
визначається Кабінетом Міністрів України, а їх мережа -
центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування
державної політики у сфері освіти.
Потреба в
навчальних закладах, заснованих
на комунальній
власності, визначається місцевими органами виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування.
власності, визначається місцевими органами виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування.
Порядок створення,
реорганізації та ліквідації навчальних
закладів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
закладів встановлюється Кабінетом Міністрів України.
{ Частина четверта
статті 18 із
змінами, внесеними згідно із
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
Законом N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
5. Діяльність навчального
закладу розпочинається за наявності
ліцензії на здійснення діяльності, пов'язаної з наданням послуг
для одержання освіти і підготовкою фахівців різних рівнів
кваліфікації. Ліцензія видається у порядку, що встановлюється
Кабінетом Міністрів України.
ліцензії на здійснення діяльності, пов'язаної з наданням послуг
для одержання освіти і підготовкою фахівців різних рівнів
кваліфікації. Ліцензія видається у порядку, що встановлюється
Кабінетом Міністрів України.
центральним органом
виконавчої влади, що реалізує
державну
політику у сфері освіти стосовно навчальних закладів, що засновані
на загальнодержавній власності і перебувають у його системі;
політику у сфері освіти стосовно навчальних закладів, що засновані
на загальнодержавній власності і перебувають у його системі;
центральними органами
виконавчої влади, яким підпорядковані
навчальні заклади, засновані на загальнодержавній власності, за
погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує
державну політику у сфері освіти; { Абзац третій частини шостої
статті 18 із змінами, внесеними згідно із Законом N 5460-VI
( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
навчальні заклади, засновані на загальнодержавній власності, за
погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує
державну політику у сфері освіти; { Абзац третій частини шостої
статті 18 із змінами, внесеними згідно із Законом N 5460-VI
( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
центральним органом
виконавчої влади, що реалізує
державну
політику у сфері освіти стосовно вищих навчальних закладів,
заснованих на інших формах власності;
політику у сфері освіти стосовно вищих навчальних закладів,
заснованих на інших формах власності;
місцевими органами
виконавчої влади та органами місцевого
самоврядування стосовно державних навчальних закладів, що є
комунальною власністю, і навчальних закладів (крім вищих
навчальних закладів), заснованих на інших формах власності.
самоврядування стосовно державних навчальних закладів, що є
комунальною власністю, і навчальних закладів (крім вищих
навчальних закладів), заснованих на інших формах власності.
{ Частина шоста статті 18 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
7. Навчальний
заклад повинен мати
власну назву, в якій
обов'язково вказується його тип (дитячий садок, школа, гімназія,
ліцей, колегіум, коледж, інститут, консерваторія, академія,
університет чи інше) та організаційно-правова форма.
обов'язково вказується його тип (дитячий садок, школа, гімназія,
ліцей, колегіум, коледж, інститут, консерваторія, академія,
університет чи інше) та організаційно-правова форма.
Наукове і
методичне забезпечення освіти
здійснюють
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику
у сфері освіти, Національна Академія наук України, Національна
академія педагогічних наук, центральні органи виконавчої влади,
яким підпорядковані навчальні заклади, орган виконавчої влади
Автономної Республіки Крим у сфері освіти, вищі навчальні заклади,
академічні, галузеві науково-дослідні інститути, заклади
післядипломної освіти, інші науково-методичні і методичні установи
у взаємодії з відповідними підприємствами, творчими спілками,
асоціаціями, товариствами, громадськими науковими організаціями.
{ Стаття 19 із змінами, внесеними згідно із Законом N 5460-VI
( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику
у сфері освіти, Національна Академія наук України, Національна
академія педагогічних наук, центральні органи виконавчої влади,
яким підпорядковані навчальні заклади, орган виконавчої влади
Автономної Республіки Крим у сфері освіти, вищі навчальні заклади,
академічні, галузеві науково-дослідні інститути, заклади
післядипломної освіти, інші науково-методичні і методичні установи
у взаємодії з відповідними підприємствами, творчими спілками,
асоціаціями, товариствами, громадськими науковими організаціями.
{ Стаття 19 із змінами, внесеними згідно із Законом N 5460-VI
( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
2. Керівники
навчальних закладів, що є
загальнодержавною
власністю і підпорядковані центральному органу виконавчої влади,
що реалізує державну політику у сфері освіти, обираються за
конкурсом і призначаються на посаду центральним органом виконавчої
влади, що реалізує державну політику у сфері освіти шляхом
укладання з ними контракту відповідно до порядку, що
затверджується Кабінетом Міністрів України.
власністю і підпорядковані центральному органу виконавчої влади,
що реалізує державну політику у сфері освіти, обираються за
конкурсом і призначаються на посаду центральним органом виконавчої
влади, що реалізує державну політику у сфері освіти шляхом
укладання з ними контракту відповідно до порядку, що
затверджується Кабінетом Міністрів України.
{ Частина друга статті 20 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
3. Керівники
навчальних закладів, що є
загальнодержавною
власністю і підпорядковані іншим центральним органам виконавчої
влади, обираються за конкурсом і призначаються на посаду (за
попереднім погодженням з центральним органом виконавчої влади, що
реалізує державну політику у сфері освіти) відповідними
центральними органами виконавчої влади шляхом укладання з ними
контракту.
власністю і підпорядковані іншим центральним органам виконавчої
влади, обираються за конкурсом і призначаються на посаду (за
попереднім погодженням з центральним органом виконавчої влади, що
реалізує державну політику у сфері освіти) відповідними
центральними органами виконавчої влади шляхом укладання з ними
контракту.
{ Частина третя статті 20 із
змінами, внесеними згідно із Законом
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
N 5460-VI ( 5460-17 ) від 16.10.2012 }
4. Керівники навчальних
закладів, що є комунальною власністю,
призначаються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим
у сфері освіти, відповідними обласними, міськими, районними
органами управління освітою за попереднім погодженням з місцевими
органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
призначаються органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим
у сфері освіти, відповідними обласними, міськими, районними
органами управління освітою за попереднім погодженням з місцевими
органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
5. Керівники навчальних закладів, заснованих на
інших формах
власності, призначаються їх засновниками або уповноваженими ними
органами за попереднім погодженням з відповідними органами
управління освітою місцевих органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування.
власності, призначаються їх засновниками або уповноваженими ними
органами за попереднім погодженням з відповідними органами
управління освітою місцевих органів виконавчої влади та органів
місцевого самоврядування.
6. Керівники вищих навчальних
закладів щорічно звітують перед
загальними зборами (конференцією) колективу навчального закладу.
загальними зборами (конференцією) колективу навчального закладу.
У системі
освіти діє державна
психологічна служба.
Психологічне забезпечення навчально-виховного процесу в навчальних
закладах здійснюють практичні психологи. За своїм статусом
практичні психологи належать до педагогічних працівників.
Психологічне забезпечення навчально-виховного процесу в навчальних
закладах здійснюють практичні психологи. За своїм статусом
практичні психологи належать до педагогічних працівників.
Соціально-педагогічний патронаж
у системі освіти
сприяє
взаємодії навчальних закладів, сім'ї і суспільства у вихованні
дітей, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує
консультативну допомогу батькам, особам, які їх замінюють.
Педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами. За
своїм статусом соціальні педагоги належать до педагогічних
працівників.
взаємодії навчальних закладів, сім'ї і суспільства у вихованні
дітей, їх адаптації до умов соціального середовища, забезпечує
консультативну допомогу батькам, особам, які їх замінюють.
Педагогічний патронаж здійснюється соціальними педагогами. За
своїм статусом соціальні педагоги належать до педагогічних
працівників.
Стаття 23. Участь діячів
науки, культури та представників
інших сфер діяльності у навчально-виховній
роботі
інших сфер діяльності у навчально-виховній
роботі
Діячі науки,
культури та представники інших сфер діяльності
за рішенням навчального закладу можуть брати участь у
навчально-виховній роботі, керівництві учнівськими, студентськими
об'єднаннями за інтересами, сприяти інтелектуальному, культурному
розвитку учнівської, студентської молоді, подавати консультаційну
допомогу педагогам.
за рішенням навчального закладу можуть брати участь у
навчально-виховній роботі, керівництві учнівськими, студентськими
об'єднаннями за інтересами, сприяти інтелектуальному, культурному
розвитку учнівської, студентської молоді, подавати консультаційну
допомогу педагогам.
Організація безкоштовного медичного обслуговування в
системі
освіти забезпечується місцевими органами виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування, здійснюється закладами
центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері охорони здоров’я, відомчими закладами охорони
здоров'я відповідно до чинного законодавства.
освіти забезпечується місцевими органами виконавчої влади та
органами місцевого самоврядування, здійснюється закладами
центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну
політику у сфері охорони здоров’я, відомчими закладами охорони
здоров'я відповідно до чинного законодавства.
Організація та
відповідальність за харчування у державних
навчальних закладах покладаються на місцеві органи виконавчої
влади та органи місцевого самоврядування, центральні органи
виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади,
керівників навчальних закладів і здійснюються за рахунок бюджетних
асигнувань.
навчальних закладах покладаються на місцеві органи виконавчої
влади та органи місцевого самоврядування, центральні органи
виконавчої влади, яким підпорядковані навчальні заклади,
керівників навчальних закладів і здійснюються за рахунок бюджетних
асигнувань.
Забезпечення безпечних і нешкідливих умов навчання, праці
та
виховання у навчальних закладах покладається на їх власника або
уповноважений ним орган, керівника навчального закладу.
виховання у навчальних закладах покладається на їх власника або
уповноважений ним орган, керівника навчального закладу.
Випускнику державного або
іншого акредитованого
(атестованого) навчального закладу видається відповідний документ
про освіту встановленого зразка.
(атестованого) навчального закладу видається відповідний документ
про освіту встановленого зразка.
Зразки документів
про освіту ( 1260-97-п ) затверджуються
Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України.
1. Національна
рамка кваліфікацій -
це системний і
структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів.
структурований за компетентностями опис кваліфікаційних рівнів.
1) введення європейських
стандартів та принципів забезпечення
якості освіти з урахуванням вимог ринку праці до компетентностей
фахівців;
якості освіти з урахуванням вимог ринку праці до компетентностей
фахівців;
3. Національна рамка кваліфікацій
розробляється із залученням
об’єднань організацій роботодавців та затверджується у порядку,
визначеному законодавством.
об’єднань організацій роботодавців та затверджується у порядку,
визначеному законодавством.
Система освіти складається із навчальних закладів,
наукових,
науково-методичних і методичних установ, науково-виробничих
підприємств, державних і місцевих органів управління освітою та
самоврядування в галузі освіти.
науково-методичних і методичних установ, науково-виробничих
підприємств, державних і місцевих органів управління освітою та
самоврядування в галузі освіти.
доктор філософії;
{ Абзац другий частини першої статті 31 в
редакції Закону N 1556-VII ( 1556-18 ) від 01.07.2014 }
редакції Закону N 1556-VII ( 1556-18 ) від 01.07.2014 }
2. Наукові
ступені доктора філософії
і доктора наук
присуджуються спеціалізованими вченими радами вищих навчальних
закладів, наукових установ та організацій у порядку, затвердженому
Кабінетом Міністрів України.
присуджуються спеціалізованими вченими радами вищих навчальних
закладів, наукових установ та організацій у порядку, затвердженому
Кабінетом Міністрів України.
старший дослідник; { Абзац
другий частини першої статті 32 із
змінами, внесеними згідно із Законом N 1556-VII ( 1556-18 ) від
01.07.2014 }
змінами, внесеними згідно із Законом N 1556-VII ( 1556-18 ) від
01.07.2014 }
2. Вчені
звання старший науковий
співробітник, доцент,
професор присвоюються на основі рішень вчених рад вищих навчальних
закладів, наукових установ і організацій у порядку, встановленому
Кабінетом Міністрів України.
професор присвоюються на основі рішень вчених рад вищих навчальних
закладів, наукових установ і організацій у порядку, встановленому
Кабінетом Міністрів України.
Дошкільна освіта і виховання
здійснюються у сім'ї, дошкільних
навчальних закладах у взаємодії з сім'єю і мають на меті
забезпечення фізичного, психічного здоров'я дітей, їх всебічного
розвитку, набуття життєвого досвіду, вироблення умінь, навичок,
необхідних для подальшого навчання.
навчальних закладах у взаємодії з сім'єю і мають на меті
забезпечення фізичного, психічного здоров'я дітей, їх всебічного
розвитку, набуття життєвого досвіду, вироблення умінь, навичок,
необхідних для подальшого навчання.
Немає коментарів:
Дописати коментар