5
клас
Історія
України (Вступ до історії)
№
уроку
|
Дата
уроку
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні
вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів |
|
Розділ
І. ЗВІДКИ І ЯК ІСТОРИКИ ДОВІДУЮТЬСЯ ПРО МИНУЛЕ
|
||
1
|
|
Істоpiя як наука.
|
Учень/ учениця:
•креслить лінію часу та позначає на ній запропоновані дати;
співвідносить рік зі століттям;
•розрізняє умовні позначки на історичній карті;
знаходить на карті територію України, її столицю;
•розповідає про те, як історики довідуються про минулі часи на
основі археологічних розкопок, писемних і речових джерел, монет і грошей,
назв населених пунктів; про діяльність українських істориків (два - три на
вибір), історію сім’ї та родинне дерево;
•коментує текст підручника під час читання і складає запитання до
нього;
•пояснює, що таке історія, хто такі історики, як
відбувається відлік часу в історії, що таке історичні джерела та які вони
бувають;
•добирає інформацію про минуле з сімейних
фотографій;
•наводить приклади історичних пам’яток,
писемних і речових джерел, слів, прислів’їв, казок про минуле, історичних
назв своєї місцевості, з яких можна довідатися про давні часи;
•висловлює судження щодо вивчення історії свого народу і країни та ролі
музеїв, архівів, історичної науки у
збереженні пам’яті про минуле
|
2
|
|
Українські вченіісторики.
|
|
3
|
|
Історія і час.
|
|
4
|
|
Історична карта.
|
|
5
|
|
Писемні джерела.
Архіви.
|
|
6
|
|
Мова як джерело знань про минуле. Фольклор.
|
|
7
|
|
Речові історичні
джерела. Музеї
|
|
8
|
|
Географічні назви
в історичній науці.
|
|
9
|
|
Практичне заняття.
Про що можна довідатися з сімейного
фотоальбому. Родинне дерево
|
|
10
|
|
Практичне заняття.
Які назви в моєму рідному місті (селі)
нагадують про минуле
|
|
11
|
Урок узагальнення
|
||
|
Розділ
ІІ. ПРО ЩО І ПРО КОГО РОЗПОВІДАЄ ІСТОРІЯ
|
||
12
|
11
|
Люди в історії: історичні діячі, групи
людей і народи.
|
Учень/ учениця:
•установлює хронологічну тривалість і
послідовність зазначених подій та явищ, співвідносить подію,
історичне явище і століття;
•знаходить на карті території, пов’язані із
зазначеними подіями та діяльністю людей;
•розповідає про історичну подію
чи явище, історичних діячів на основі
тексту підручника та використання матеріалу практичної роботи;
•виокремлює в тексті головне й другорядне, складає
простий план тексту підручника, зокрема у формі запитань;
•складає запитання щодо перебігу історичної події;
•пояснює, про
що і про кого розповідає історія як наука;
•зіставляє окремі події з історії родини й рідного краю та
України;
•висловлює власне ставлення до історичних
подій, явищ і діячів, що пропонуються для вивчення
|
13
|
|
Події та явища в історії: відкриття,
битви, подорожі, господарське та повсякденне життя.
|
|
14
|
|
Житло і побут давніх мешканців
України.
|
|
15
|
|
Київські князі. Запровадження
християнства.
|
|
16
|
|
Українське козацтво у битвах і
походах.
|
|
17
|
|
Українське село і місто у ХVІІІ ст.
|
|
18
|
|
Відкриття Харківського
університету та його вплив на
українську культуру.
|
|
19
|
|
Українська революція 1917—1920 рр.
|
|
20
|
|
Україна в роки Другої світової
(1939—1945) та Великої Вітчизняної (1941—1945) воєн.
|
|
21
|
|
Проголошення незалежності України.
|
|
22
|
|
Практичне заняття.
Про що і про кого розповідає історія
рідного краю
|
|
23
|
Узагальнення
|
||
24
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів
|
||
|
Розділ
ІІІ. Що
історичні пам’ятки розповідають про минуле
|
||
25
|
|
Храми та ікони. Софійський собор і
Києво-Печерська лавра.
|
Учень/ учениця:
•установлює хронологічну послідовність створення
зазначених пам’яток;
•показує на карті місцезнаходження цих пам’яток;
•називає, розпізнає та описує пам’ятки
на основі вивченого матеріалу і практичної роботи;
•пояснює історичні поняття на основі тексту
підручника та застосовує їх під час виконання пізнавальних
завдань;
•складає план розповіді про пам’ятку і розповідає
за планом, уживаючи історичні поняття і терміни;
•наводить приклади пам’яток свого краю та описує
їх;
•висловлює власне ставлення до цих
пам’яток і необхідності їх збереження
|
26
|
|
Книги і
мініатюри. Остромирове Євангеліє та «Апостол» Івана Федорова.
|
|
27
|
|
Замки і палаци. Генуезька і Кам’янець
-Подільська фортеці. Бахчисарайський та Маріїнський палаци.
|
|
28
|
|
Вулиці та площі. Вулиця Хрещатик у
Києві.
|
|
29
|
|
Площа Ринок у
Львові.
|
|
30
|
|
Парки і сади.
«Софіївка» в Умані та заповідник «Качанівка» на Чернігівщині.
|
|
31
|
|
Практичне заняття.
Які історичні пам’ятки мого міста
(села), рідного краю розповідають про минуле.
|
|
32
|
|
Практичне заняття.
Моя уявна подорож
історичними місцями України.
|
|
33
|
Узагальнення
|
||
34
|
Урок контролю і корекції навчальних досягнень учнів
|
||
35
|
1
|
Урок узагальнення
до курсу:
«Роль
громадян, історичної науки, музеїв та архівів у збереженні минулого України»
|
Учень/
учениця:
•пояснює, що таке історія і що є предметом вивчення
історії як науки;
•висловлює судження щодо важливості історичних знань та ролі громадян,
історичної науки, музеїв, архівів у збереженні минулого
|
Немає коментарів:
Дописати коментар