Історія України
7 клас
№ уроку
|
Дата уроку
|
Зміст
навчального матеріалу
|
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
|
1
|
ПОВТОРЕННЯ. Історія України в
стародавні часи.
|
Учень/учениця:
• показує на карті територію українських земель
у середні віки;
• характеризує історичний розвиток України у
стародавню добу;
• визначає особливості розвитку
українських земель доби Середньовіччя;
• називає
періодизацію історії України у Середньовіччі;
• тлумачить
поняття «історія стародавнього світу», «історичні джерела».
|
|
2
|
ВСТУП. Історія України в
Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України.
|
||
|
Розділ І. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ
|
||
3
|
Розселення слов’янських
племен на території України.
|
Учень/учениця:
• розпізнає на карті територію розселення слов’янських
племен, які проживали на території
Русі-України; напрямки походів київських князів;
• характеризує суспільне
життя, господарство, заняття, побут і вірування східних слов’ян; роль міста
Києва в утворенні держави східних слов’ян; роль перших князів у становленні
Київської держави (Русі-України); літописні джерела про виникнення Києва;
основні версії походження назви «Русь»;
• визначає наслідки
впливу
природно-географічних умов на господарство та спосіб життя східних слов’ян;
сутність і наслідки внутрішньої
й зовнішньої політики перших князів;
• висловлює судження щодо діяльності Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги та Святослава;
• називає
роки правління перших князів; версії походження назви «Русь»,
«Русь–Україна»;
• тлумачить поняття «Велике розселення слов’ян»,
«князь», «дружина», «літопис», «Русь», «Русь-Україна», «імперія», «полюддя»,
«данина».
|
|
4
|
Господарство східних
слов’ян. Суспільний устрій. Вірування. Сусіди східних слов’ян.
|
||
5
|
Утворення Русі-України.
Київські князі: Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав.
|
||
6
|
Практичне заняття:
«Князь Святослав та
його походи».
|
||
7
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
||
|
Розділ ІІ. КИЇВСЬКА
ДЕРЖАВА (РУСЬ–Україна)
наприкінці Х – у
першій половині ХІ ст.
|
||
8
|
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження
християнства.
|
Учень/учениця:
• показує на карті територію Київської держави
(Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава
Мудрого;
• характеризує суспільну роль різних верств і
станових груп населення Київської держави (Русі - України); розвиток
господарства і торгівлі; повсякденне життя мешканців міста і села; найдавніші
пам’ятки писемності та умови поширення освіти; роль князівської влади в політичному
устрої Русі; відносини Русі - України з європейськими державами;
• визначає
ступінь розвитку господарства й торгівлі Русі – України; причини і
наслідки запровадження християнства як державної релігії Київської держави
(Русі- України);
• висловлює судження та порівнює внутрішню й зовнішню політику
Володимира Великого і Ярослава Мудрого; політичний устрій і соціальний
розвиток давньоруського та європейського суспільств;
• називає
роки правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого; рік запровадження
християнства як державної релігії;
• тлумачить
поняття «християнство», «священик», «митрополит», «монастир», «чернець»,
«графіті», «мозаїка», «верстви», «бояри», «церковнослов’янська мова»,
«книжкові мініатюри».
|
|
9
|
Київська держава (Русь- Україна) Ярослава
Мудрого. «Руська правда». Міжнародні зв’язки. |
||
10
|
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста.
Ремесла. Торгівля.
|
||
11
|
Практичне заняття:
«Християнська релігія
і церква в житті давньоруського
(давньоукраїнського) суспільства» /
«Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого» (на вибір вчителя).
|
||
12
|
Архітектура та монументальний живопис. Писемність та освіта. Українська
мова.
|
||
13
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
||
|
Розділ ІІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-Україна)
у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.
|
||
14
|
Правління Ярославовичів. Половці. Любецький з’їзд князів. Правління
Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого.
|
Учень/учениця:
• показує на карті території князівств часів
роздробленості Київської держави (Русі - України) та половецькі землі;
• характеризує становище Київської держави
(Русі – України) за правління наступників Ярослава Мудрого; особливості
політичного і соціально-економічного життя князівств часів роздробленості;
відносини половців із Руссю;
• визначає
причини і наслідки князівських усобиць; половецьких набігів; Любецького
з’їзду князів,
• висловлює судження про діяльність Ярославичів, Володимира Мономаха, Мстислава
Великого, Ярослава Осмомисла;
• називає роки правління князів доби;
дату Любецького з’їзду
князів; дату першої писемної згадки назви «Україна».
|
|
15
|
Роздробленість Київської держави. Київське, Переяславське та Чернігівське
князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і
соціально-економічне життя.
|
||
16
|
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав
Осмомисл.
|
||
17
|
Культура Русі–України в
другій
половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.
|
||
18
|
Практичне заняття:
«Повчання дітям» Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської
родини» / «Слово о полку Ігоревім»
як історичне джерело» (на вибір вчителя).
|
||
19
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
||
|
Розділ IV. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА
|
||
20
|
Утворення Галицько-Волинського
князівства. Роман Мстиславович. Боротьба за владу. Данило Романович.
|
Учень/учениця:
• показує на карті територію Галицько-Волинської
держави за Романа Мстиславовича і його наступників; території сусідніх
держав; напрямки навали монголів;
• характеризує діяльність князів династії
Романовичів; особливості монгольського панування на українських землях;
• визначає особливості
зовнішньої
та внутрішньої політики галицько-волинських правителів;
• висловлює
судження про діяльність
Романа Мстиславовича, Данила Романовича, Юрія І Львовича; особливості
розвитку українського суспільства княжої доби з європейськими країнами;
• називає роки правління найвидатніших
галицько-волинських князів; монгольської навали на землі південно-західної
Русі;
• тлумачить поняття «орда», «баскак», «ярлик»,
«улус», «король».
|
|
21
|
Походи монголів на
Русь. Встановлення панування Золотої Орди на українських землях.
|
||
22
|
Внутрішня політика.
Зовнішня політика.
Коронація Данила Романовича.*
Практичне заняття:
«Зовнішня політика Данила Романовича. Коронація»/ «Данило Романович -
будівничий Галицько-Волинської держави» (на вибір вчителя).
|
||
23
|
Культура Галицько-Волинської держави у другій половині ХІ –
ХІІІ ст.
|
||
24
|
Галицько-Волинська
держава за наступників Данила Романовича.
|
||
25
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
||
|
Розділ V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА
ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ (друга половина ХІV – ХV ст.)
|
||
26
|
Статус українських
земель у складі Великого князівства Литовського та інших держав. Кревська
унія 1385 р. і українські землі. Остаточна
ліквідація Волинського та Київського удільних князівств.
|
Учень/учениця:
• показує на карті територію українських земель у
складі різних держав; територію Кримського ханства;
• характеризує становище українських земель у
складі різних держав; розвиток господарства, торгівлі; державне, суспільне та
культурне життя Кримського ханства; побут соціальних верств і етнічних груп
та їхню роль у житті тогочасного суспільства; полікультурність українського
суспільства;
• визначає причини та наслідки Кревської унії; особливості розвитку міст та
магдебурзького права;
• висловлює судження щодо діяльності Любарта
Гедиміновича, Володимира Ольгердовича, Хаджі-Герея, Костянтина Острозького,
Юрія Дрогобича;
• називає
час входження українських земель до складу різних держав; утворення
Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії;
• тлумачить поняття: «унія», «українська шляхта», «магнат»,
«кріпацтво», «невільник», «ясир», «гетьман», «господар», «хан», «султан»,
«магдебурзьке право», «іконостас».
|
|
27
|
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гереї. Суспільний
устрій та культура ханства.
|
||
28
|
Суспільне і церковне життя.
Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право.
|
||
29
|
Культура та освіта.
Юрій Дрогобич.
|
||
30
|
Практичне заняття:
«Етнічний склад
населення України. Повсякденне життя».
|
||
31
|
Історія рідного краю
|
|
|
32
|
Узагальнення. Тематичний контроль
|
||
33
|
Урок – подорож
«Стежками Київської Русі»
|
||
34- 35
|
Узагальнення до курсу: «Середньовічна історія
України та її внесок у загальноєвропейську спадщину».
|
Учень/учениця:
• характеризує основні
цивілізаційні здобутки українського суспільства в період Середньовіччя;
• визначає здобутки українського
суспільства у ІХ – ХV ст. та його внесок у загальноєвропейську
спадщину;
• порівнює процеси і явища європейської
та української історії доби Середньовіччя;
• висловлює судження щодо подій, явищ і процесів, які відбувалися в
українському суспільстві в часи Середньовіччя;
• називає хронологічні межі
середньовічного періоду історії України та його особливості.
|
Немає коментарів:
Дописати коментар