Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Календарно-тематичне планування Історія України 7 клас

Історія України
7 клас

     
№ уроку
Дата уроку
Зміст
навчального матеріалу
Державні вимоги
до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
1
ПОВТОРЕННЯ. Історія України в стародавні часи.
Учень/учениця:
• показує на карті територію українських земель у  середні віки;
• характеризує історичний розвиток України у стародавню добу;
• визначає особливості розвитку українських земель доби Середньовіччя;
• називає періодизацію історії України у Середньовіччі;
•  тлумачить поняття «історія стародавнього світу», «історичні джерела».
2
ВСТУП. Історія України в Середні віки. Періодизація. Джерела з історії України.

Розділ І. ВИНИКНЕННЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ РУСІ–УКРАЇНИ
3
Розселення слов’янських племен на території України.
Учень/учениця:
• розпізнає на карті територію розселення слов’янських племен, які проживали на території   Русі-України; напрямки походів київських князів;
• характеризує суспільне життя, господарство, заняття, побут і вірування східних слов’ян; роль міста Києва в утворенні держави східних слов’ян; роль перших князів у становленні Київської держави (Русі-України); літописні джерела про виникнення Києва; основні версії походження назви «Русь»;
• визначає наслідки впливу природно-географічних умов на господарство та спосіб життя східних слов’ян; сутність і наслідки внутрішньої й зовнішньої політики перших князів;
• висловлює судження щодо діяльності Аскольда, Олега, Ігоря, Ольги та Святослава;
• називає роки правління перших князів; версії походження назви «Русь», «Русь–Україна»;
• тлумачить поняття «Велике розселення слов’ян», «князь», «дружина», «літопис», «Русь», «Русь-Україна», «імперія», «полюддя», «данина».
4
Господарство східних слов’ян. Суспільний устрій. Вірування. Сусіди східних слов’ян.

5
Утворення Русі-України. Київські князі: Аскольд, Олег, Ігор, Ольга, Святослав.

6
Практичне заняття:
«Князь Святослав та його походи».
7
Узагальнення. Тематичний контроль

Розділ ІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ–Україна)
наприкінці Х – у першій половині ХІ ст.
8
Внутрішня і зовнішня політика Володимира Великого. Запровадження християнства.
Учень/учениця:
• показує на карті територію Київської держави (Русі-України) за правління князів Володимира Святославовича та Ярослава Мудрого;
• характеризує суспільну роль різних верств і станових груп населення Київської держави (Русі - України); розвиток господарства і торгівлі; повсякденне життя мешканців міста і села; найдавніші пам’ятки писемності та умови поширення освіти; роль князівської влади в політичному устрої Русі; відносини Русі - України з європейськими державами;
• визначає ступінь розвитку господарства й торгівлі Русі – України; причини і наслідки запровадження християнства як державної релігії Київської держави (Русі- України);
• висловлює судження та порівнює внутрішню й зовнішню політику Володимира Великого і Ярослава Мудрого; політичний устрій і соціальний розвиток давньоруського та європейського суспільств;
• називає роки правління князів Володимира Великого та Ярослава Мудрого; рік запровадження християнства як державної релігії;
• тлумачить поняття «християнство», «священик», «митрополит», «монастир», «чернець», «графіті», «мозаїка», «верстви», «бояри», «церковнослов’янська мова», «книжкові мініатюри».
9
Київська держава (Русь- Україна) Ярослава
Мудрого. «Руська правда». Міжнародні зв’язки.
10
Суспільний устрій. Влада князя. Повсякденне життя. Господарство. Міста. Ремесла. Торгівля.
11
Практичне заняття:
«Християнська релігія і  церква в житті давньоруського (давньоукраїнського)  суспільства» / «Уявна подорож Києвом часів Ярослава Мудрого» (на вибір вчителя).
12
Архітектура та монументальний живопис. Писемність та освіта. Українська мова.
13
Узагальнення. Тематичний контроль

Розділ ІІІ. КИЇВСЬКА ДЕРЖАВА (РУСЬ-Україна)
у другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.
14
Правління Ярославовичів. Половці. Любецький з’їзд князів. Правління Володимира Мономаха та його сина Мстислава Великого.
Учень/учениця:
• показує на карті території князівств часів роздробленості Київської держави (Русі - України) та половецькі землі;
• характеризує становище Київської держави (Русі – України) за правління наступників Ярослава Мудрого; особливості політичного і соціально-економічного життя князівств часів роздробленості; відносини половців із Руссю;
• визначає причини і наслідки князівських усобиць; половецьких набігів; Любецького з’їзду князів,
• висловлює судження про діяльність Ярославичів, Володимира Мономаха, Мстислава Великого, Ярослава Осмомисла;
• називає роки правління князів доби; дату Любецького з’їзду князів; дату першої писемної згадки назви «Україна».

15
Роздробленість Київської держави. Київське, Переяславське та Чернігівське князівства в середині XII – першій половині XIIІ ст. Політичне і соціально-економічне життя.
16
Галицьке і Волинське князівства в другій половині ХІІ ст. Ярослав Осмомисл.
17
Культура Русі–України в другій половині ХІ – першій половині ХІІІ ст.
18
Практичне заняття:
«Повчання дітям» Володимира Мономаха – кодекс настанов князівської родини» / «Слово о полку Ігоревім» як історичне джерело» (на вибір вчителя).
19
Узагальнення. Тематичний контроль

Розділ IV. ГАЛИЦЬКО-ВОЛИНСЬКА ДЕРЖАВА
20
Утворення Галицько-Волинського князівства. Роман Мстиславович. Боротьба за владу. Данило Романович.
Учень/учениця:
• показує на карті територію Галицько-Волинської держави за Романа Мстиславовича і його наступників; території сусідніх держав; напрямки навали монголів;
• характеризує діяльність князів династії Романовичів; особливості монгольського панування на українських землях;
• визначає особливості зовнішньої та внутрішньої політики галицько-волинських правителів;
• висловлює судження про діяльність Романа Мстиславовича, Данила Романовича, Юрія І Львовича; особливості розвитку українського суспільства княжої доби з європейськими країнами;
• називає роки правління найвидатніших галицько-волинських князів; монгольської навали на землі південно-західної Русі;
• тлумачить поняття «орда», «баскак», «ярлик», «улус», «король».
21
Походи монголів на Русь. Встановлення панування Золотої Орди на українських землях.
22
Внутрішня політика.
Зовнішня політика. Коронація Данила Романовича.*
Практичне заняття:
«Зовнішня політика Данила Романовича. Коронація»/ «Данило Романович - будівничий Галицько-Волинської держави» (на вибір вчителя).
23
Культура Галицько-Волинської держави у другій половині ХІ – ХІІІ ст.
24
Галицько-Волинська держава за наступників Данила Романовича.
25
Узагальнення. Тематичний контроль

Розділ V. УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ У СКЛАДІ ВЕЛИКОГО КНЯЗІВСТВА
ЛИТОВСЬКОГО ТА ІНШИХ ДЕРЖАВ (друга половина ХІV – ХV ст.)
26
Статус українських земель у складі Великого князівства Литовського та інших держав. Кревська унія 1385 р. і українські землі. Остаточна ліквідація Волинського та Київського удільних князівств.
Учень/учениця:
• показує на карті територію українських земель у складі різних держав; територію Кримського ханства;
• характеризує становище українських земель у складі різних держав; розвиток господарства, торгівлі; державне, суспільне та культурне життя Кримського ханства; побут соціальних верств і етнічних груп та їхню роль у житті тогочасного суспільства; полікультурність українського суспільства;
• визначає причини та наслідки Кревської унії; особливості розвитку міст та магдебурзького права;
• висловлює судження щодо діяльності Любарта Гедиміновича, Володимира Ольгердовича, Хаджі-Герея, Костянтина Острозького, Юрія Дрогобича;
• називає час входження українських земель до складу різних держав; утворення Кримського ханства і його підпорядкування Османській імперії;
• тлумачить поняття: «унія», «українська шляхта», «магнат», «кріпацтво», «невільник», «ясир», «гетьман», «господар», «хан», «султан», «магдебурзьке право», «іконостас».
27
Держава Феодоро в Криму. Утворення Кримського ханства. Гереї. Суспільний устрій та культура ханства.
28
Суспільне і церковне життя. Сільське господарство. Ремесла і торгівля. Міста, магдебурзьке право.
29
Культура та освіта. Юрій Дрогобич.
30
Практичне заняття:
«Етнічний склад населення України. Повсякденне життя».
31
Історія рідного краю

32
Узагальнення. Тематичний контроль
33
Урок – подорож «Стежками Київської Русі»
34- 35
Узагальнення до курсу: «Середньовічна історія України та її внесок у загальноєвропейську спадщину».
Учень/учениця:
• характеризує основні цивілізаційні здобутки українського суспільства в період Середньовіччя;
• визначає здобутки українського суспільства у ІХ – ХV ст. та його внесок у загальноєвропейську спадщину;
• порівнює процеси і явища європейської та української історії доби Середньовіччя;
• висловлює судження щодо подій, явищ і процесів, які відбувалися в українському суспільстві в часи Середньовіччя;
• називає хронологічні межі середньовічного періоду історії України та його особливості.


Немає коментарів:

Дописати коментар