Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Календарно-тематичне планування Всесвітня історія 8 клас

Всесвітня історія
8 клас
№ уроку
Дата уроку
Зміст навчального матеріалу
Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів
1.      

ВСТУП
 Середні віки в історії людства.
Поняття і періодизація Нового часу, Ранньомодерної доби.
Учень/ учениця:
·      показує на карті провідні європейські
    держави;
·      характеризує  цивілізаційної спадщини Середньовіччя;  особливості розвитку світу напередодні Нового часу;
·      називає  хронологічні межі та періодизацію Середніх віків та Нового часу;
пояснює, застосовує поняття і терміни: «Новий час», «ранній Новий час», «Ранньомодерна доба»
2.      
Розділ І. ВЕЛИКІ ГЕОГРАФІЧНІ ВІДКРИТТЯ ТА СТАНОВЛЕННЯ КАПІТАЛІСТИЧНИХ ВІДНОСИН
Причини й передумови Великих географічних відкриттів XV— XVI ст. Подорожі Х. Колумба, В. да Гами, Ф. Магелана.
Учень/ учениця:
·          показує на карті основних
географічних  відкриттів; напрямки  нових торговельних шляхів, центри світової торгівлі.
·         характеризує  подорожі європейців;
 життя народів доколумбової Америки (ацтеки, майя, інки); зміни у житті людей після Великих
 географічних відкриттів; технічні досягнення раннього Нового часу;
·         визначає причини  і наслідки Великих географічних відкриттів; 
·         називає період Великих географічних
відкриттів, дати подорожей Х. Колумба, Васко да Гами, Ф. Магелана;
пояснює, застосовує поняття і терміни: «Великі географічні відкриття», «конкіста», «колоніальна імперія»,   «зустріч цивілізацій», «Революція цін», «мануфактура», «капіталізм», «буржуазія», «найманий робітник»
3.      
Конкіста – завоювання Нового світу. Створення колоніальних імперій. Зміна поглядів на світ.
4.      
Торгівельний капітал. Мануфактурне виробництво і наймана праця. Розвиток техніки. Становлення капіталістичних відносин. 
5.      
Повсякденне життя Західної Європи.
6.      
Практичне заняття  Цивілізації доколумбової Америки
7.      
Узагальнення.

8.      
Розділ ІІ. ВИСОКЕ ВІДРОДЖЕННЯ. РЕФОРМАЦІЯ В ЗАХІДНІЙ ЄВРОПІ
Гуманізм. М. Сервантес, Еразм Роттердамський, Н. Макіавелі,
Високе Відродження.
Леонардо да Вінчі, Рафаель, Мікеланджело. 
Північне Відродження. П. Брейгель, А. Дюрер.
Зародження культури бароко. Рембрант, Рубенс, Тиціан.
Учень/учениця:   
називає час Реформації, релігійних війн у Франції, правління вказаних монархів; хронологічні межі Тридцятилітньої війни, Національно-визвольної війни в Нідерландах;
показує на карті основні західноєвропейські держави, регіони поширення католицької й протестантських церков, перебіг Національно-визвольної війни в Нідерландах, Тридцятилітньої війни;
пояснює і застосовує поняття: «Реформація», «Контрреформація», «протестантизм», «кальвінізм», «орден єзуїтів», «релігійні війни», «національно-визвольна війна», «протекціонізм»;
наводить приклади наростання кризових явищ у католицькій церкві
9.      
Практичне заняття Ідеї гуманізму в шедеврах Високого Відродження
       10.                        
Католицька церква напередодні Реформації. М. Лютер і народження протестантизму. Т. Мюнцер. Поширення Реформації. Ж. Кальвін.  Аугсбурзький релігійний мир 1555 р.
      11.                        
Контрреформація в Європі. І. Лойола. Єзуїти. Тридентський собор
      12.                        
Народження нової європейської науки. Р.Декарт, Й.Кеплер, Н.Коперник, Г. Галілей.
     13.                        
Узагальнення

     14.                        
Розділ ІІІ.  ДЕРЖАВИ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ у ХVІ — ХVІІ ст.
Становлення абсолютної монархії у Франції. Франциск І. Особливості Реформації у Франції. Релігійні війни. Нантський едикт.
Учень/ учениця:
·      показує  на карті територію Англії, Франції, володінь Карла V Габсбурга, Об’єднані провінції Нідерландів; шлях «Великої армади»; територіальні зміни, що відбулися в результаті Тридцятилітньої війни;
·      характеризує  основні  риси політичного  і  релігійного розвитку західноєвропейських країн; абсолютизм в різних країнах Європи;  причини і наслідки релігійних війн у Франції, національно-­визвольної війни у Нідерландах,  Англійської революції;
·      висловлює власні судження щодо діяльності кардинала Рішельє, О. Кромвеля, В. Оранського;
·      називає хронологічні межі Тридцятилітньої війни, релігійних війн у Франції, національно­-визвольної війни в Нідерландах, Англійської революції;
 пояснює, застосовує поняття і терміни: «релігійні війни», «абсолютизм», «протекціонізм», «меркантилізм», «Славна революція», «національно ­визвольна війна», «протекторат»
     15.                        
Кардинал А. Рішельє. Абсолютизм за Людовіка XIV. Ж.-Б.Кольбер.
     16.                        
Королівська реформація в Англії. Генріх VIII. Єлизавета І. «Криваве законодавство
     17.                        
Англійська революція. О. Кромвель. Навігаційний акт. Реставрація і "Славна революція". «Білль про права».  Парламентська монархія.
      18.                        
Володіння Габсбургів. Карл V, Філіп ІІ.
Національно-­визвольна війна
у Нідерландах. Утрехтська унія. В.Оранський
      19.                        
Практичне заняття: Образ абсолютного монарха країн Західної Європи.
      20.                        
Тридцятилітня війна. Вестфальська система міжнародних відносин 
     21.                        
Тематичне оцінювання

     22.                        
Розділ ІV. ОСМАНСЬКА ІМПЕРІЯ. КРАЇНИ СХІДНОЇ ЄВРОПИ у ХVІ — першій половині ХVІІІ ст.
Експансія Османської імперії. Сулейман Пишний. Народи Південно-Східної Європи під владою турків-османів
Учень/ учениця:
·       показує на карті території Османської
     Імперії, Російської держави, Речі Посполитої;
·      характеризує внутрішню та зовнішню  політику Османської імперії, Речі Посполитої та Російської держави;
·      визначає причини і наслідки османських
    завоювань в Європі, Північної війни; значення  реформ Петра І;
·      висловлює судження щодо діяльності  Сулеймана Пишного, Сигізмунда ІІ Августа, Івана IV Грозного, Олексія Михайловича, Петра I;
·      називає дати Люблінської унії, зупинки османської експансії (облога Відня 1683 р.), проголошення Росії імперією;
пояснює, застосовує поняття і терміни: «султан»,   «шляхта», «опричнина», «Смута»,  «церковний розкол», «сейм», «Земський собор», «самодержавство»
      23.                        
Річ Посполита. Характерні риси шляхетської демократії.
       24.                        
Московське царство. Іван IV Грозний. Смутний час. Початок правління династії Романових. Реформи патріарха Никона
      25.                        
Внутрішня та зовнішня політика Петра І. Народження Російської імперії.
      26.                        
Узагальнення

      27.                        
Розділ V. ЕПОХА ПРОСВІТНИЦТВА
Початок промислового перевороту і його вплив  на життя різних верств населення. А.Сміт.
Просвітництво. Енциклопедисти. Масони. Класицизм.

      28.                        
Освічений абсолютизм.
Володіння австрійських Габсбургів. Марія­Терезія. Йосип ІІ. Королівство Пруссія. Фрідріх ІІ. Російська імперія. Єлизавета І. Катерина ІІ.
Учень/учениця:   
Учень/ учениця:
·      показує на карті  територію Пруссію, володіння австрійських Габсбургів,  Російську імперію,  англійські колонії в Північній Америці та США; територіальні зміни, що мали місце впродовж ХVІІІ ст.;
·      характеризує зміст промислового перевороту, освіченого абсолютизму, класицизму, зміни у повсякденному житті протягом ХVІІІ ст.;  
·      визначає основні ідеї Просвітництва, «Декларації  незалежності» та Конституції США; зміст політики Англії щодо північноамериканських колоній;
·       пояснює причини і наслідки реформ Марії­Терезії, Йосипа ІІ, Фрідріха ІІ, Катерини ІІ, боротьби за незалежність США і Семилітньої війни;
·      називає хронологічні межі промислового
    перевороту, доби Просвітництва, Семилітньої війни, Війни за незалежність США, прийняття «Декларації незалежності» та Конституції США; дати поділів Речі Посполитої;
·       пояснює, застосовує поняття і терміни: «промисловий переворот», «освічений абсолютизм», «Просвітництво», «енциклопедисти», «класицизм», «конституція», «федерація»
      29.                        
О Міжнародні відносини. Війна за іспанську спадщину, війна за австрійську спадщину, Семилітня війна. Поділи Речі Посполитої. Початок боротьби за спадщину Османської імперії
      30.                        
Англійські колонії в Північній Америці. Декларація незалежності. Війна за незалежність. Утворення США. Конституція США.
      31.                        
Практичне заняття: Повсякденне життя в країнах Західної Європи у ХVІІІ ст.
      32.                        
Тематичне оцінювання

       33.                        
Розділ VІ. СХІДНИЙ СВІТ в ХVІ –ХVІІІ ст.
Індія. Держава Великих Моголів. Бабур,  Акбар. Перське царство Сефевидів. Аббас І. Культура Індії та Персії.
Учень/ учениця:
·          показує на карті території Індії, Персії,   Китаю, Японії;
·         характеризує та порівнює особливості економічного, політичного, соціального устрою Індії, Персії, Китаю, Японії;
·         визначає основні риси культурного розвитку народів Сходу; особливості взаємин з країнами Європи;
·            пояснює особливості правління Великих Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави;
·         називає   дату встановлення влади Великих Моголів, Сефевидів, династії Цин, Токугави;
пояснює, застосовує поняття і терміни: «Великі Моголи», «маньчжури», «самураї», «політика самоізоляції», «мініатюра», «каліграфія»
      34.                        
Китай. Маньчжурське завоювання.
Династія Цин. Культура Китаю.
Японія. Сьогунат Токугави.  Політика самоізоляції. Культура Японії.
      35.                        
Узагальнення до курсу:
«Ранній Новий час в історії людства»



Немає коментарів:

Дописати коментар