Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Демократія

Тема уроку: Демократія

Епіграф
                                             «Демократія – це форма правління, за якої кожен 
отримує те, на що заслуговує більшість.»
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям демократія, форми демократії, самоврядування, громадські організації;
Формувати вміння працювати в групі, аналізувати інформацію, робити висновки, навчати учнів створювати дитячу (молодіж­ну) громадську організацію.
Виховувати толерантне ставлення до думок інших, повагу до рішення, прийнятого більшістю.
Обладнання: схема «Форми народовладдя»,пам'ятки для проведення установчих зборів громадської організації.
Основні поняття: «демократія», «самоврядування», «громадські органі­зації».
Тип уроку: комбінований

ХІД УРОКУ

I.  Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань

1.Загальнокласне обговорення: «Якби я був міністром освіти України»
2.Бесіда: Назвіть які Ви знаєте свої права як учнів? А які обов'язки?
 Як ви безпосередньо можете впливати на процес навчання та виховання в школі? (самоврядування)


ІІІ. Вивчення нового матеріалу

   1. Поняття "Демократія". Форми народовладдя

«Мозковий штурм»(Використовуючи знання з історії, інформацію отриману із ЗМІ, інших джерел)
А) Поясніть термін «Демократія».
Б) Назвіть основні ознаки народовладдя в демократичній державі
(Основні ознаки демократичної держави:забезпечення реального народовладдя;рівність громадян перед законом;проголошення, закріплення та гарантування прав та свобод лю­дини;наявність системи поділу влади;верховенство права;незалежність правосуддя тощо.)
Робота зі схемою «Форми народовладдя»
Учні опрацьовують схему «Форми народовладдя».





Робота в групах
1.Опрацювати розділ ІІІ Конституції України, зробити представлення розділу решті учнів (Референдум,вибори, збори виборців, загальнонародне обговорення законопроектів, громадські слухання - як форми народовладдя)
2. Опрацювати розділ ІV Конституції України, зробити представлення розділу решті учнів (Верховна Рада України як орган народовладдя)

Поточне закріплення
1.   Згадайте як козаки Запорізької Січі обирали своїх отаманів.
2.   Чи можна такі дії назвати народовладдям?

2. Самоврядування

Робота з конституцією України (розділ ХІ)
Загальнокласне обговорення розділу ХІ
(Що таке самоврядування? Які є органи місцевого самоврядування? Які повноваження мають органи місцевого самоврядування? Як діє принцип самоврядування в нашій школі?)

3. Громадські організації в Україні

Розповідь вчителя
Для вирішення поточних або ж глобальних не політичних чи політичних проблем люди можуть обєднуватись в обєднання небайдужих людей – громадські обєднання.

Створення експертної групи учнів (попередньо отримували завдання дослідити питання громадських організацій в Україні);

Решта учнів класу готує (а потім і задає) запитання членам експертної групи.
Додаткові навідні запитання
1.  На якій території можуть діяти організації, який їх статус?
2.  Які напрямки діяльності та завдання  організацій?
3.  Хто може бути учасником організації?
4.  Вік учасників?
5.  Повноваження учасників організації?
6.  Як дане питання висвітлене в конституції?
7.  Мета створення організацій?
8.  Чи можна створювати організації для знищення певної форми держави чи проти віри, народу?
9.  Які громадські організації ви знаєте?

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

Рольова гра (імітаційна вправа)
«Засідання місцевої селищної ради»
Питання, що розглядається: «Організація та розбудова дитячого майданчика».
1.Розподіл основних ролей (учасники засідання, голова та секретар засідання, комісії місцевої ради, тощо).
2.Ознайомлення з питанням яке буде розглядатися на засіданні.
3. Обговорення питання в групах (комісіях).
4. Доповідь про свої рішення (можлива дискусія).
5. Вирішення питання (голосування).

VПідсумки уроку

Підбиваючи підсумки уроку, учитель наголошує на важливості ролі, яку здатні відіграти об'єднання громадян у захисті прав людини, реалізації її інтересів та потреб, а також на те, що доля будь-якої організації залежить перш за все від її членів, їх активності та наполегливості.


VІ. Домашнє завдання

1. Опрацювати матеріал  підручника.
2. Знайти інформацію про діяльність 1 гр. громадських організацій (зокрема дитячих та молодіжних) та 2 гр. осередків політичних партій у своєму селі, районі, місті Ніжині.
3. Встановити прізвища членів громадських організацій (зокрема дитячих та молодіжних) та осередків політичних партій у своєму селі, районі, місті.
4. Провести опитування серед вчителів про належність до громадських організацій (зокрема дитячих та молодіжних) та осередків політичних партій у своєму селі, районі, місті
5. Провести анкетування батьків на приналежність до громадських організацій.
6. Повторити матеріал теми «Ти і цивільно-правові відносні Підготуватися до тематичного оцінювання.
Додатки.
Витяг із Закону України «Про об'єднання громадян» (1992 р.)
Стаття 13. Об'єднання громадян діє на основі статуту. Статут об'єднання повинен містити:
1)    назву об'єднання громадян (відмінну від існуючих), його і статус та юридичну адресу;
2)    мету та завдання об'єднання громадян;
3)    умови і порядок прийому в члени об'єднання громадян, ви-, буття з нього;
4)    права та обов'язки членів (учасників) об'єднання;
5)    порядок утворення і діяльності статутних органів;
6)    джерела надходження і порядок використання коштів та іншого майна;
7)    порядок внесення змін та доповнень до статуту об'єднання;
8)    порядок припинення діяльності об'єднання.
Стаття 14
Легалізація (офіційне визнання) об'єднань громадян є обов'язковою і здійснюється шляхом їх реєстрації або повідомлення про заснування...
Легалізація громадської організації здійснюється відповідно Міністерством юстиції, місцевими органами державної виконавчої влади...
Стаття 15
Для реєстрації об'єднання громадян його засновники подають, заяву... До заяви додаються Статут (положення), протокол установ­чого з'їзду (конференції) або загальних зборів, відомості про склад керівництва..., дані про місцеві осередки, документи про сплату реєстраційного збору...
Стаття 17
Громадські організації, їх спілки можуть легалізувати своє за­снування шляхом письмового повідомлення відповідно Міністер­ству юстиції України, органам державної виконавчої влади...
Стаття 18
Символіка об'єднання громадян підлягає державній реє­страції...

Витяг із Закону України
«Про молодіжні та дитячі громадські організації» (1998 р.)
Стаття З
Молодіжні та дитячі громадські організації утворюються і ді­ють на засадах добровільності, рівноправності, їх членів, самовря­дування, законності та гласності...
Стаття 4
Засновниками молодіжних та дитячих громадських організа­цій можуть бути громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на особливих підставах і які досягли 15-річного віку.
Стаття 5
Членами молодіжних та дитячих громадських організацій можуть бути громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, які перебувають на Україні на законних підставах.
Членами молодіжних громадських організацій можуть бути особи віком від 14 до 28 років, членами дитячих громадських організацій — особи віком від 6 до 18 років. Вступ неповнолітніх віко до 10 років до дитячих громадських організацій здійснюється за письмовою згодою батьків.
Стаття 7
Молодіжні та дитячі громадські організації... користуються правами, наданими їм Законом України «Про об'єднання грома­дян», цим законом, іншими законодавчими актами.
Молодіжні та дитячі громадські організації та їх спілки не можуь утворювати та вступати у виборчі блоки.
Членські внески та добровільні пожертвування... не є об'єктом оподаткування
Стаття 9
Молодіжні та дитячі громадські організації звільняються від сплати за державну реєстрацію та збору за реєстрацію символіки.


Немає коментарів:

Дописати коментар