Тема
уроку: Екологічне право
Мета уроку: охарактеризувати екологічне право, екологічні права і обов’язки громадян; ознайомити учнів з правами та обов’язками власників природних ресурсів та природокористувачів
Мета уроку: охарактеризувати екологічне право, екологічні права і обов’язки громадян; ознайомити учнів з правами та обов’язками власників природних ресурсів та природокористувачів
Розвивати вміння працювати в групі, робити висновки на
основі нормативних документів, висловлювати свої думки
Виховувати бережливе ставлення до природних ресурсів.
Очікувані результати:
Очікувані результати:
- Давати визначення екологічного права та називатти його основні джерела;
- Робити загальну характеристику Червоної книги України;
- Називати екологічні права і обов’язки громадян;
- Пояснювати, що таке використання природних ресурсів, називає його види, хто є їх власниками, хто природокористувачами, називати їхні права і обов’язки.
Тип уроку: комбінований
Основні поняття: екологічне право, загальне та спеціальне природокористування, Червона книга України.
Хід
уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних
знань
1).
Робота з картками
Картка
№ 1
Поясніть поняття адміністративне
право.
Які види адміністративних
стягнень передбачено законодавством?
Картка
№ 2
Поясніть поняття адміністративне
правопорушення
Які джерела
адміністративного права ви знаєте?.
Картка
№ 3
Поясніть поняття державна
служба.
Які адміністративні
правопорушення ви знаєте?
2). «Мікрофон»
Які, на вашу думку, повинні
мати якості державні службовці.
ІІІ. Мотивація
навчальної діяльності
«Мозковий штурм»
Переглянувши
ілюстрації дайте відповідь на запитання:
Які проблеми породжує розвиток промисловості,
людства загалом?
Чим може загрожувати людству недостатня увага
до збереження навколишнього середовища?
ІV. Вивчення нового матеріалу, формування умінь
та навичок.
Представлення теми, мети та очікуваних результатів
уроку (слайд 1, 3, 4, 5)
План уроку
1. Загальна
характеристика екологічного права.
2. Екологічні права і обов’язки громадян.
3. Використання природних ресурсів. Права і обов’язки власників природних ресурсів та природокористувачів.
4. Червона книга України.
2. Екологічні права і обов’язки громадян.
3. Використання природних ресурсів. Права і обов’язки власників природних ресурсів та природокористувачів.
4. Червона книга України.
1.
Загальна
характеристика екологічного права.
«Мозковий
штурм»
Які відносини на вашу думку регулює екологічне право?
На основі відповідей записати визначення «екологічне
право» (слайд 6)
Розповідь
вчителя «Джерела екологічного права» (слайд 7)
·
Конституція України
·
Земельний кодекс України
·
Лісовий кодекс України
·
Водний кодекс України,
·
Закон «Про охорону
навколишнього природного середовища»
·
Закон «Про
природно-заповідний фонд»
·
Закон «Про охорону
атмосферного повітря»
·
Закон «Про тваринний світ».
Метод «Прес»
Держава визнає своїм обов’язком забезпечення екологічної
безпеки тому, що…
2. Екологічні права і обов’язки громадян.
Робота в групах
·
1
– група «Екологічні права громадян»; Конституція ст.. 50, Земельний
кодекс України, Закон «Про природно-заповідний фонд», Закон «Про охорону
атмосферного повітря»
·
2
– група «Екологічні обов’язки громадян»; Конституція ст..66, Закон
«Про природно-заповідний фонд», Закон «Про охорону атмосферного повітря»
3. Використання природних ресурсів. Права і обов’язки
власників
природних ресурсів та природокористувачів.
Бесіда
Як
людина використовує природні ресурси?
Робота
з поняттям
Використання корисних властивостей навколишнього природного середовища для задоволення економічних, оздоровчих, культурних, естетичних і будь-яких інших потреб називають природокористуванням.(Слайд 10)
Використання корисних властивостей навколишнього природного середовища для задоволення економічних, оздоровчих, культурних, естетичних і будь-яких інших потреб називають природокористуванням.(Слайд 10)
«Дискусія»
Назвіть причини розподілу природокористування на
загальне та спеціальне. Чи є це доречним?
4. Червона
книга України.
Знайти
в Інтернеті інформацію
1
група - про Червону книгу України
2
група – про Чорну книгу України
Повідомлення результатів роботи
Бесіда
Який
взаємозв’язок є між діяльністю людини та появою нових сторінок у цих книгах?
Які
це має значення для майбутніх поколінь?
V. Перевірка
засвоєння знань та вмінь учнів.
(Слайд
13) «Дерево рішень»
VІ.
Підсумки уроку
VІ.
Домашнє завдання (Слайд 14)
1.
Опрацювати
матеріал підручника
2.
Знайти
в матеріалах преси виконання екологічних обов’язків чи використання екологічних
прав громадянами України.
3.
Створити
екологічний проект «Захист природних ресурсів рідного краю.
Немає коментарів:
Дописати коментар