Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Право на освіту

ПРАВО НА ОСВІТУ
                                                                   Епіграф
                                            «Освіта – обличчя розуму.» 
                                                                  (Кей - Кавус)
Мета уроку: Пояснювати юридичний зміст права на освіту в Україні. Ознайомити учнів із юридичними гарантіями права на освіту, видами навчальних закладів, які існують в Україні, правами та обов'язками учасників навчального процесу;
формувати вміння самовдосконалюватися. Моделювати та розв’язувати правові ситуації, пов’язані з правами і обов’язками учасників навчально-виховного процесу;
 виховувати повагу до учіння, ба­жання брати участь у громадському самоврядуванні закладів освіти.
Очікувані результати:

             Пояснювати юридичний зміст права на освіту в Україні та висловлювати судження щодо його важливості для людини.
Наводити приклади навчальних закладів, в яких можна здобути середню освіту і розповідати про їх відмінності.
Називати учасників навчально-виховного процесу і описувати, використовуючи положення нормативних актів, їх окремі права та обов'язки.
Моделювати та розв'язувати правові ситуації, пов'язані з правами і обов'язками учасників навчально-виховного процесу.
Висловлювати власні оцінки взаємовідносин і поведінки учасників навчально-виховного процесу в життєвих ситуаціях
Обладнання: Конституція України, схема «Типи навчальних закладів за­гальної середньої освіти в Україні».
Основні поняття«право на освіту», «учасники начально-виховного про­цесу», «ліцензія на здійснення освітньої діяльності».
Тип уроку: комбінований.
ХІД УРОКУ
I.   Організаційний момент
II. Актуалізація опорних знань
Завдання учням:
1. Провести дискусію  у класі з поставленого питання: Чи є права і свободи людини закріплені в Конституції України  основними.
2. Наведіть приклади використання вами чи вашими близькими прав і свобод громадян України.
 «Чиста дошка»
На дошці висять аркуші з поняттями. Учень, який підходить до дошки знімає один з надписів та характеризує його зміст. Так з дошки знімаються всі аркуші.
«Податок», «військовий обов’язок», «державні символи», «обов’язок шанувати державні символи».
 III. Вивчення нового матеріалу
Проблемне питання Мозковий штурм
Як ви вважаєте, освіта – це право чи обов’язок?
1.Сутність і гарантії права на освіту.
Обов'язок здобуття повної загальної середньої освіти
Робота з текстом Конституції, та обговорення в загальному колі
 1.1.Ознайомитися зі ст. 53 Конституції України
 1.2.Визначити, які гарантії цього права передбачає зазначена стаття.
 1.3.Навести приклади, які доводять, що в Україні забезпечується право на освіту.
 Обговорення
2.1. Яким чином держава забезпечує доступність дошкіль­ної, повної середньої освіти (з точки зору розміщення закладів та можливості їх відвідування)?
2.2. Що робить держава для розвитку різних видів освіти?
2.3. Які пільги надаються учням та студентам тощо?
Робота зі схемою
«Типи навчальних закладів загальної середньої освіти». Розглянути схему.
1.  Визначити, до якого типу закладів, з наведених на схемі, нале­жить наш навчальний заклад.
2.  Назвати навчальні заклади інших типів, які знаходяться в дано­му населеному пункті, районі тощо або які відомі учням з інших джерел.

2. Права та обов'язки учнів
Бесіда з учнями
Робота з нормативними актами в галузі освіти — Закон України «Про освіту», Закон України «Про загальну середню осві­ту», закони, які регулюють діяльність інших ланок освіти
Робота з текстом Закону України «Про освіту» Ознайомитися з витягами з Закону України «Про освіту». Робота зі шкільним стаутом (витяги)
1.  Визначити, які права та обов'язки учнів, вихованців, студентів встановлює даний нормативний акт.
2.  Навести приклади використання своїх прав учня та виконання (або ж недотримання) обов'язків учнів.
Робота в парах: Скласти по дві юридичні задачі (1- про порушення закону України про освіту, 2-га про виконання даного закону)

 Розвязування учнівських задач
 Додаткові ситуації (за потребою)
1.  Учень 8-го класу вирішив взяти участь у шкільній олімпіаді з іс­торії України. Він заздалегідь повідомив про це вчителя та клас­ного керівника, проте вчитель історії висловив сумнів щодо його здатності розв'язати завдання підвищеної складності. Також во­на попередила, що в разі самовільної участі в олімпіаді учневі бу­де знижено оцінку за семестр. Чи відповідають дії вчителя вимо­гам законодавства?
2.  В одній зі шкіл внаслідок пошкодження опалювальної системи почала стрімко знижуватись температура повітря. Водночас зни­зилася температура на вулиці. Вранці на термометрах, встанов­лених в класах, було 12° С. Батьки учнів наполягали на відміні занять, проте директор відмовилася це зробити, посилаючись на відсутність вказівки від районного управління освіти, і запропо­нувала проводити уроки у верхньому одязі. Чи відповідають дії директора вимогам законодавства?
IV. Закріплення вивченого матеріалу
Робота над проблемним запитанням
Освіта це право чи обовязок
(Обговорення в загальному колі)
Продовжити казку  «Вередляндія»
Одного ранку, в понеділок, діти міста «Вередляндія» прокинулись не під звук будильників, чи від слів мами. Сонце стояло вже високо над головою. Батьків ніде не було. Діти по звичці прийшли до школи, але й там дорослих не було….
V. Підсумки уроку
Підсумовуючи, учитель наголошує, що здобуття повної загаль­ної середньої освіти є як правом, так і обов'язком кожного громадя­нина України. Водночас варто зазначити, що саме освіта багато в чо­му є запорукою досягнення успіху в житті людини.
VІ. Домашнє завдання
1.  Опрацювати матеріал §  підручника.
2.  Підготувати повідомлення про використання учнями своїх прав.

Немає коментарів:

Дописати коментар