Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Трудове право

Тема уроку: Трудове право
Мета уроку: Ознайомитись з основами трудового права, порядком прийому та звільнення з роботи;
Розвивати вміння працювати в групі, працювати з нормативними документами, складати порівняльні таблиці;
Виховувати повагу до праці, розуміння важливості праці для формування сутності людини та її розвитку
Очікувані результати:
    Дати визначення і назвати основні інститути та джерела трудового права;   робочого часу та часу відпочинку, загальну характеристику їх видів;
    Охарактеризувати трудовий договір, види і значення його строку, пояснити порядок його укладення та особливості прийому на роботу неповнолітніх;
    Розкрити зміст поняття “припинення трудового договору”, назвати його підстави;
Обладнання:  Кодекс законів про працю, Конституція
Тип уроку: Урок засвоєння нових знань
Поняття: трудове право

Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
Бесіда
1.  Які групи прав людини ви знаєте?
2.   Які права відносяться до кожної з груп?
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Представлення теми, мети та очікуваних результатів уроку (Слайд 1, 2, 3)
1.                Законодавство про працю
«Мозковий штурм»
Запропонуйте шляхи, якими людина може заробити на життя.
 Робота з поняттям
Трудове право – галузь права, яка регулює індивідуальні відносини із застосуванням найманої праці й колективні трудові відносини
(слайд 5)
Завдання:
Назвіть відомі вам нормативні акти, що регулюють трудові відносини (матеріал 9 класу)
Відповіді учнів доповнити (слайд 6)
Бесіда
Наведіть приклади трудових відносин .
2.                Трудовий договір
Бесіда
 Висловіть думку щодо того, які умови цікавитимуть працівників на роботі
Що бажав би зазначити роботодавець при прийомі на роботу працівника?
Розподіліть наведені умови на групи — умови, які можуть бути загальними для всіх, хто працює на підприємстві (початок та закінчення змін, загальний вихідний день тощо), та індивідуальні, що стосуються конкретного працівника (посада, заробітна плата, строк роботи).
В якому документі можна закріпити основні умови прийому на роботу?
(Слайд 7)
Робота в групі (Слайд 8)
Робота з Кодексом законів про працю
1 група – Підстави укладання трудового договору
2 група – Зміст трудового договору
Представлення результатів  та узагальнення роботи груп.
Робота зі схемою «Види трудових договорів за їх строками»
(Слайд 9)
Завдання: Наведіть приклади різних видів трудових договорів  за їх строками

3.                Прийом на роботу
Розповідь вчителя (Слайд 10)
    Документ, який посвідчує особу
    Трудова книжка
    Додаткові документи
  •    Довідка про стан здоров'я
  •    Документ про кваліфікацію
  •     Дозвіл батьків (якщо не має 16 років)

Завдання
На основі ст. 188, 190, 191 КЗпП складіть схему “Особливості прийому на роботу неповнолітніх осіб”
4.                Порядок припинення трудового договору
Робота в групах (Слайд11)
1 група
Завдання: Опрацювати ст. 36 КЗпП, внести в таблицю та представити результати (Підстави припинення трудового договору)
 2 група
Завдання: Опрацювати ст. 40, 41 КЗпП, внести в таблицю та представити результати (Розірвання трудового договору з ініціативи власника або уповноваженого ним органу)

ІV. Закріплення вивченого матеріалу
Завдання:
    Об'єднатися в робочі групи змоделювати та вирішити правову ситуацію на тему трудових відносин (Слайд 12)
Приклади правових   задач
1.       Робітник Петров подав заяву про звільнення 1 квітня. 15 квітня його запросив директор заводу і повідомив, що він буде звільнений 29 квітня, тому що заява до нього надійшла тільки сьогодні. Крім цього, він вимагав указати в заяві причину звільнення.
1)   Дайте правову оцінку ситуації.
2)  У чому полягає відмінність процедури розірвання за ініціативою ро­бітника строкового трудового договору та трудового договору, укла­деного на невизначений строк?
2.       Юнак (16 років) навчався у вечірній школі, а вдень працював на заводі учнем токаря. У наказі начальник цеху записав, що юнак працюватиме повний робочий тиждень (40 год) і лише тоді отримуватиме повну зарплату. Чи були порушені права підлітка?
3.       Ви домовились про те,  що  пофарбуєте  паркан  біля ЖЕКу (вам   15  років). Фірма   «Люкс»   гарантувала   оплату   вашої   праці,   але   сума   оплати   не обговорювалась.  Ви  пофарбували  півпаркана,  стомилися  і  кинули  роботу, вимагаючи повної оплати праці. Вам виплатили лише, частину грошей. Чи порушені ваші трудові права?
4.       Юнакові 16 років. Він працює на заводі учнем слюсаря по 5 годин на день. В кінці місяця юнаку виплатили відповідно половину зарплати. Він поскаржився начальнику цеху. Чи мав він на це право
5.       Ви  кожного  дня  купляли  своїй  старенькій  сусідці Одарці хлібину  за  її  гроші. Через місяць ви стали вимагати оплати вашої праці. Сусідка була здивована і дала вам 2 грн., але більше до вас не зверталася. Чи порушувала сусідка ваші права?
6.       Ви  вирішили попрацювати під час канікул у  приватного  підприємця  на розвантаженні хлібних виробів. На словах він пообіцяв, що заплатить вам 180 грн., але заплатив лише 160 грн. Ваші дії?
Бліцопитування(Слайд 13)
1. Назвіть види трудових угод.
 2. Назвіть документи, які необхідно надати для вступу на роботу.
3. Назвіть підстави звільнення з роботи за ініціативою адміністрації.
ІV. Підсумки уроку
VІІ. Домашнє завдання (Слайд 14)
Опрацювати матеріал підручника.
   На основі матеріалів преси та Інтернету підготувати приклади порушення норм трудового права з боку роботодавця та з боку працівника.





Немає коментарів:

Дописати коментар