Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Громадянство України

Тема уроку: Громадянство України
Епіграф «Той, хто не любить свою державу, нікого любити не може.»
(Дж. Байрон)
Мета уроку: ознайомити учнів з поняттям громадянство, порядком його набуття та припинення, формувати вміння використовувати нормативні акти для розв'язання життєвих ситуацій, пов'язаних з громадянством; виховувати в учнів розуміння важливості належності до громадянства та гордості за належність до українського громадянства.
     Очікувані результати:
·          Учень тлумачить поняття «громадянство» і роз­різняє статус громадянина, іноземця, особи без громадянства.
·            Називає підстави набуття й припинення гро­мадянства України.
·            Розв'язує правові ситуації щодо набуття грома­дянства дітьми.
·   Оцінює важливість та правове значення юри­дичного зв'язку особи та держави
Обладнання: Конституція України; схема «Підстави набуття громадянства».
Основні поняття:«громадянин», «біпатрид», «апатрид»   «громадянство»,
Тип уроку: комбінований.

Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань учнів
Завдання 1) Обговоріть у загальному колі: як ви тепер розумієте,чому Хортон говорить: «Хай менша за око мурашки вона, все ж особистість!»? Яким буде суспільство, якщо кожен і кожна погодяться з тим, що права людини дуже важливі? Чи може це бути здійснено?
2) Сформулюйте власний висновок про значення захисту прав людини і громадянина в Україні.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Прослухайте фрагмент казки Джанні Родарі «Пригоди Чіполліно»,(можливо переглянути фрагмент мультфільму) обговоріть, що збирається зробити Чіполліно як чесний громадянин.
«...натовп захвилювався, як вода в діжечці. Не витримавши натиску, старий Чіполлоне завертівся, як дзиґа, й ненавмисно наступив на ногу самому принцові Лимону. Його величність, на ногах якого були неабиякі мозолі, відразу побачив усі зорі на небі без допомоги придворного астронома. Десять солдат лимончиків кинулися з усіх боків на нещасного Чіполлоне і замкнули на ньому кайданки. Старого Чіполлоне засудили до тюремного ув’язнення...Чіполліно добився побачення зі старим й міцно обійняв його:
– Бідний ти, мій батьку! Тебе засадили в буцегарню як злочинця разом із злодіями і бандитами!..
– Що ти, що ти, синку, – лагідно перебив його батько, – адже у в’язниці повнісінько чесних людей!
– А за що ж вони сидять? Що поганого вони зробили?
– Рівно нічого, синку. Ось за це їх і засадили. Принцові Лимону порядні люди не до душі.
Чіполліно замислився.
– Значить, потрапити до в’язниці - це велика честь? – запитав він.
– Виходить, що так. В’язниці збудовані для тих, хто краде і вбиває, але у принца Лимона все навпаки: злодії і вбивці у нього в палаці, а у в’язниці сидять чесні громадяни.
– Я теж хочу бути чесним громадянином, – заявив Чіполліно, – але у в’язницю потрапляти не хочу. Потерпи трохи,я повернуся сюди і всіх вас звільню!..
ІІІ Вивчення нового матеріалу 
1.          Поняття громадянства
Бесіда з учнями
1.          Що означає таке звичне нам слово «громадянин»?
2.          Як ви розумієте вислів «Тільки людина, особисто зацікавлена долею Вітчизни, по-справжньому розкривається як осо­бистість, по-справжньому дорожить своєю честю, гордістю сім'ї, свого роду, імені».
Додаткові запитання (за потребою).
З якою державою пов'язані члени племені, яке виявили в джунглях Африки, що не спілкувалося з навколишнім людським сві­том?
Чи усі жителі України пов'язані з нашою державою або іншими країнами?

Колективна робота з конституцією України ст. 25.
Стаття 25
Громадянин України не може бути позбавлений громадянства і права змінити громадянство.
Громадянин України не може бути вигнаний за межі України або виданий іншій державі.
Україна гарантує піклування та захист своїм громадянам, які перебувають за її межами.

Висновок (записати в зошит)
Громадянство — стійкий юридично визначений, необмежений в часі та просторі зв'язок людини з певною державою.
Апатрид — особа, яка не належить до громадянства жодної дер­жави (особа без громадянства).
Біпатрид — особа, яка належить до громадянства більш ніж однієї держави (особа з подвійним громадянством).
Колективна робота з конституцією України ст. 26.
Стаття 26
Іноземці та особи без громадянства, що перебувають в Україні на законних підставах, користуються тими самими правами та свободами, а також несуть такі самі обовязки, як і громадяни України, - за винятками, установленими Конституцією, законами чи міжнародними договорами України.
Обговорення в загальному колі. Обговорити та висловити свою думку щодо обсягу прав та обов'язків, які повинні мати іноземці, що перебувають на території нашої держави. Думки, висловлені групами, записати на дошці.
2.Набуття громадянства України
Розповідь вчителя. Усі громадяни України мають рівні права і свободи, незалежно від часу та підстав набуття громадянства, визначених законом.
Набути громадянства України можна через:
·  походження дитини від батьків, які є громадянами України;
·     народження на території України;
·  прийняття до громадянства (за умов: проживання на території України протягом п’яти років, знання державної мови, визнання й виконання Конституції та законів України, обов’язок вийти з попереднього громадянства);
·      поновлення в громадянстві України;
·      усиновлення громадянами України тощо.
Питання щодо зміни громадянства дитини вирішують батьки, однак у віці дитини від 14 років вони мають отримати на це її згоду.
Робота учнів з текстами задач в малих групах.
Кожна з груп виконує роль юридичної консультації, якій належить розв'язати юридичні ситуації пов'язані з громадянством України за допомогою витягів із Закону України «Про громадянство України» (витяги закону про громадянство в підручнику)
Ситуації
1.В родині Надії П. та Сергія Т. народилася донька. Надія — громадянка України, Сергій — громадянин Росії, донька народи ся в Одесі, де вони гостювали у родичів. Батьків цікавить, отримає їх дитина громадянство України.
2.У пологовому будинку м. Коростишева народився хлопчик. Й батьки — громадянин однієї з азіатських країн, звідки вони 6} вимушені виїхати, уникаючи переслідувань, після чого отримали статус біженців в Україні. Чи має дитина право отримати громадянство України?
3. Марія П. одружилася з громадянином Судану Махмудом О. вони виїхали жити на батьківщину чоловіка. Через три роки в них народилася дівчинка. Мати хвилюється, чи має праве донька на українське громадянство.
 4. До дверей лікарні в м. Миколаєві було підкинуто новонароджену дитину. Пошуки батьків не привели до позитивних наслідків.  Яке громадянство матиме ця дитина? 
 5. Колишня громадянка України після семи років проживання в Ізраїлі повернулась в Україну. Комісія при Президенті України з питань громадянства задовольнила її прохання, й вона стала громадянкою України.
 6. У пари апатридів, які проживають в Україні, народилась дитина. Батьки збентежені – невже й їхня дитина залишатиметься особою без громадянства, аж доки вони не набудуть громадянства України.
  7. Мойсеєнко Валентина – громадянка України, народила двох дівчаток. Батько дітей – громадянин Сирії Аль Махмед постійно проживає в Україні. Він упевнений, що його доньки стануть громадянками Сирії. Чи так це?

3.Припинення громадянства України
Коло ідей Назвіть причини які на вашу думку можуть призвести до втрати громадянства

Робота з таблицею

Припинення громадянства
Вихід
(з власної волі повнолітньої особи)
Втрата (за підставами визначеними законом)
Набуття громадянства на підставі фальшивих документів
Невихід з попереднього громадянства
Державна чи військова служба в іноземній державі
Користування правами чи обов’язками іншої держави
 III.      Закріплення вивченого матеріалу
Бліцопитування
1.                Який документ підтверджує громадянство України? (Паспорт)
2.                Скільки громадянств можуть мати громадяни України? (Одне)
3.                З якого віку громадяни повинні мати паспорт? (З 16)
4.                Чи мають бути зазначені в паспорті відомості про групу крові та резус-фактор? (Не обов'язково)
5.              Куди треба звертатися у випадку втрати паспорта? (Паспорт­ний стіл за місцем проживання)
6.             Чи можна примусово позбавити паспорта та вислати за межі країни? (Ні)
7.          Чи можуть учні 9-го класу змінити своє громадянство? (Мо­жуть, якщо їм виповнилося 15 років)
8.                Що дає вам громадянство України?
9.Назвати підстави набуття та припинення громадянства.
IV.   Підсумки уроку
Підсумовуючи роботу, вчитель відзначає важливість поняття громадянства для кожного з нас, а також те, що громадянство визначає взаємні права та обов'язки громадянина та держави.
V.    Домашнє завдання
1.  Опрацювати матеріал  підручника.
2.  З дозволу батьків оглянути паспорт батьків та своє свідоцтво про народження та з'ясувати, які відомості в них містяться.

Немає коментарів:

Дописати коментар