Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Виховання патріотизму учнів шляхом дослідження історії рідного краю та рідного села

Наша школа покликана стати тим місцем для особистості учня і вчителя, де буде духовно збагачуватись кожен учасник навчально – виховного процесу, де буде формуватись громадянська зрілість і особиста відповідальність за свій вклад у національно – культурне відродження України у розбудову держави.
Розвиток демократичної держави та становлення громадянського суспільства в Україні вимагають адекватних зміну навчально-виховному процесі школи. Запроваджений разом з відбудовою національної освіти курс на гуманізацію й гуманітаризацію значно підвищує роль суспільних дисциплін у загальній середній школі й зумовлює необхідність якісного оновлення їхнього змісту й методів навчання. 
Саме всебічно розвинену та творчу особистість, що спроможна опановувати складні інформаційно-освітні технології, розвивати і вдосконалювати особистісні компетентності майбутнього громадянина – вершителя долі своєї країни, покликана виховати сучасна школа.
Одним з найважливіших показників ефективності  виховної роботи в  школі на сучасному етапі є результативність національного виховання учнівської молоді, його системний характер, втілення в життя ідей, поглядів, переконань, ідеалів, традицій, звичаїв українського народу, форм соціальної практики, спрямованої на організацію життєдіяльності підростаючих поколінь відповідно до природно-історичного розвитку матеріальної та духовної культури нації.
Важливим моментом у вихованні патріотизму та громадянської свідомості учнів  є  дослідження історії рідного краю та рідного села. Адже знання свого минулого це є наш обов’язок. Поглиблює інтерес до вивчення історії також спілкування з безпосередніми  творцями нашого сьогодення – учасниками Великої Вітчизняної війни.  Саме на їх прикладі ми можемо виховувати почуття патріотизму та громадянського обов’язку в учнів. Всі ми з вами добре знаємо, що тра­диції і звичаї народу — це ті прикмети, по яких розпізнається народ не тільки в сучасному, а й в його історичному минулому.
В усіх народів світу існує повір'я, що той хто за­був звичаї батьків, карається людьми і богом. І він блукає по світі, як блудний син, ніде не може знай­ти собі притулку.
Тарас Шевченко звертається до України, як до матері, що вічно страждає, питається:
«Чи ти рано до схід сонця
Богу не молилась?
Чи ти діточок непевних
Звичаю не вчила?»
Відродженням культурної пам'яті народу є ук­раїнський рушник. Традиційно з рушником вітали появу дитини в родині. З ним зустрічали дорогих гостей. Його дарували старостам і зустрічали моло­дих після шлюбу. З ним збирали в дорогу чоловіків та синів. Проводжали людину в останню путь. Рушник в Україні завжди був символом гостинності, на ньому підносили давню слов'янську святиню — хліб і сіль. Він був і є взірцем людської працьовитості, адже за кількістю та якістю рушників в оселі складається певна думка про господарів, а особливо про господиню.  Двічі на рік прикрашали житло рушниками — це на Різдво і Пасху.
В народній пісні мати навчає дочку:
«Тримай хаточку, як у віночку
А рушник на кілочку,
Тримай відерця всі чистесенькі
І водиці повнесенькі.
 У народі існує традиція: вишиваний рушник переходить від матері до дочки і стає сімейною реліквією. Український рушник не раз в своїх творах оспівували поети і письменники.
Споконвіку українські жінки та чоловіки свято шанували одяг, а особливо вишиту сорочку. Наші пращури вірили, що вона захищає людину не лише від негоди, а й від ворожих сил.
 Мова вишитих сорочок — це і сукупність візерунків, і гра кольорів, і майстерність вишивальниць.
 Відтоді, мріючи про достаток, люди вишивали баранячі ріжки — як символ багатства.
 Вишивали квіти, калину — як символ мудрості, доброти (цнотливості).
 Вишивали барвінок — як символ немеркнучого життя.
 Вишивали яблучне коло — як символ кохання.
 Україна знає близько 100 способів вишивання. В Ніжинському районі є теж своя специфіка вишивки її символіка.
Тому на годинах класного керівника, в позаурочний час необхідно приділяти велику увагу вивченню звичаїв, традицій та народної творчості не тільки українського народу,  а і рідного краю.  Саме рідна колиска не дасть дітям забути своє українське коріння, а щасливе дитинство в рідному селі буде запорукою для виховання патріота та громадянина – сина своєї землі.
Тому, у класі є обов’язковими виховні години, на яких вивчаються символи, обереги України, основні закони нашої держави, а також рідного краю. Ось їхня тематика:

«Звичаї та традиції українців»,  «Наші обереги», «Заочна мандрівка історичними місцями рідного краю», «Батьківська криниця»,  «Україна – мій рідний дім», «Що таке національна свідомість?» «Світле свято Великодня», «З історії святкування Різдва Христового», «Іде Святий Миколай», «Моє рідне село», «Умільці рідного села» Робота проводиться у вигляді бесід, диспутів, усних журналів, виховних годин. Невід’ємною частиною  виховних заходів є вивчення специфіки рідного краю з даного питання. Патріотичний напрямок виховної роботи знайшов відображення у проведені заходів, присвячених Дню визволення с. Черняхівки від німецько-фашистських загарбників, Дню Збройних Сил України, Дню Захисника Вітчизни, Дню Перемоги. Школа підтримує тісний зв’язок з комітетом ветеранів сільської ради, члени якого є постійними гостями наших свят. Учні взяли участь в літературній виставці присвяченій річниці подвигу героїв Крут. Наші учні як і учні інших шкіл долучилися до волонтерської діяльності з метою допомоги українським воїнам в зоні АТО. Був проведений ярмарок печива, в результаті якого, наша школа відправила солдатам теплі спальні мішки та термобілизну. 

Немає коментарів:

Дописати коментар