Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Історичний аспект виникнення держави

Мета:ознайомитися з  історичними  аспектами виникнення         держави; охарактеризувати теорії виникнення та історичні типи держави; розглянути особливості впорядкування суспільних відносин у додержавний період;  визначити суть понять«суспільство», «історичний тип держави»;
Очікувані результати:пояснювати зміст понять теми;розповідати, що таке суспільні відносини, які є їх види, наводити приклади;обґрунтовувати необхідність організації суспільних у додержавний період;називатитеорії виникнення держави та давати їх коротку характеристику; історичні типи держави і права та давати їх коротку характеристику.
Основні поняття:«суспільство», «історичний тип держави»;
Обладнання: Презентація,  Конституція України, словник - довідник, схема, таблиця, картки.
Тип уроку:засвоєння нових знань, умінь, навичок.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
II. Мотивація навчальної діяльності.
Метод «Прес»
1.     Я вважаю, що
2.      … тому, що…
3.      … наприклад…
4.      … тому…
Робота з слайдом 3.
Робота з слайдом 4.
Учні наводять приклади суспільних відносин
III.   Повідомлення теми, плану уроку.
Робота з слайдом 1, 2
IV.   Сприйняття та усвідомлення навчального матеріалу.
Слайд 5
План
1.     Влада і соціальні норми в первісному суспільстві
Слайд 6

Бесіда з учнямиРозгляньте малюнок та дайте відповіді на запитання:
Чи була держава у первісному суспільстві?
З уроків історії розкажіть про життя первісних людей?
Чому в додержавному суспільстві виникло поняття «табу»?
Розповідь вчителя (слайди 7 - 9)
Слайд 7

Слайд 8

    Слайд 9

2.     Як  з'явилася держава

Завдання учням
1.     Розглянувши слайд і схему в підручнику назвіть основні теорії виникнення держави.
2.     Дайте відповідь на запитання слайду 10.
Слайд 10

1  3.     Історичні типи держави
Завдання учням Використовуючи знання з історії назвіть історичні типи держав
Слайд 11
Робота зі слайдом 12

Слайд 13

«Коло ідей»
Запитання учням: Якою ви бачите державу соціальної демократії?
Слайд 14
Робота  з слайдом 15

V. Закріплення матеріалу.
Слайд 16
«Не­завершене речення».
Використовуючи уявний мікрофон, формулюємо незавершене речення і пропонуємо учням сформулювати його кінцівку. Кожний наступний учасник обговорення повинен починати свій виступ із запропонованої формули. Діти працюють з відкритими реченнями: «На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було...», або «Ця інформація дає змогу зробити висновок, що...», або «Це рішення було ухвалено тому, що...», або «Сьогодні я навчився..., мені хотілося в майбутньому навчитися...».
VI. Підсумок уроку. Оцінювання.
VII. Домашнє завдання.
Слайд 17





Немає коментарів:

Дописати коментар