Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Правовий брейн-ринг

Правовий брейн-ринг
«Ти людина – отже маєш права»
Мета. Виховувати в учнів інтерес до правових знань, формувати  правову культуру школярів. Продовжити роботу по свідомому за­своєнню учнями правових знань та виробленню стійких переконань у необхідності дотримання своїх прав та обов'язків; розвивати в них уміння орієнту­ватися в життєвих ситуаціях, керуватися набутими знаннями у своїй життєвій практиці.
Обладнання. У залі — написи: «Ти людина – отже маєш права», посередині — плакат із зображенням Феміди — богині правосуд­дя; написи з описом прав людини; пам'ятка для журі, призи та інше.
В брейн-ринзі зустрічаються дві команди із числа учнів 9—11-х класів, кожна з них має свою емблему та обрану назву.

Проведення заходу

Ведучий. Я вітаю всіх присутніх на нашому право­знавчому брейн-ринзі. Сьогодні зустрічаються дві ко­манди, одна з них — «Феміда», друга — «Ерудити».
Ведучий Із правовими питаннями ми зустрічаємося дуже часто. Хиб­ною є думка про те, ніби сфера застосування права обмежується покаранням осіб, які вчинили різні правопорушення. Більшість наших повсякденних вчинків мають правову оцінку. Права та за­кони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло й правильно користу­ватися своїми правами і добре виконувати свої обов'язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони.  Кожна людина є особливою і неповторною. Життя їй дається один раз і прожити його потрібно з гідністю. Щоб залишити за собою добрий слід. 10 грудня 1948 року Генеральна асамблея ООН на засіданні в Парижі прийняла Загальну декларацію прав людини. Цей документ і нині визначає основні міжнародно-правові стандарти прав людини. Дотримуватися норм Декларації мусить будь-яка демократична держава, що є учасницею ООН. Проблема правового захисту родини і дитинства вже тривалий час перебуває в центрі уваги міжнародної спільноти. Адже діти потребують особливої уваги внаслідок їхньої вразливості, фізичної та розумової незрілості.
Тому на основі Декларації про права людини була розроблена в 1889 році Конвенція про права дитини. В Україні вона набула чинності 27 вересня 1991року.
Ведучий Сьогодні ми більше познайомимось з нашими правами та проведемо брейн-ринг на тему «Ти людина – отже маєш права».
Ведучий Представлення команд
Ведучий Оголошення умов конкурсу
Брейн-ринг складається з чотирьох турів. 1- й тур – запитання з трьома варіантами відповіді кожній команді окремо. За кожну правильну відповідь команда отримує 1 бал.
2-й тур «Хто перший!» На запитання відповідає команда , що першою підніме маячок. Максимальний час на обдумування 15 секунд.
Друга команда може відповісти на запитання якщо перша дала невірну відповідь.
За правильну відповідь команда отримує 2 бали.
Слово відповідаю чому надає капітан команди.
3-й тур «Практикум»
Розв’язування правових задач
Які права були порушені в даній ситуації
Відповідає команда, яка першою підняла маячок. За кожну правильну відповідь команда отримує 3 бали.
4-й тур «Життєві казуси»
Розігрування та аналіз життєвої ситуації. Тема «Мої права»
Ведучий Команди будьте уважними! І хай переможе сильніший! Гру починаємо!
1-й Тур
1.       Хто гарантує права?
А. держава; Б. президент; В. ніхто;
2.   Громадянами якої держави ми є?
         А. ніякої;  Б. Європи;  В. України;
3.   Хто з подружжя згідно законодавства має бути головою родини?
           А. Чоловік; Б. Дружина;  В. Обидва.
2-й Тур
«Хто перший!»
1.   Який документ захищає пава людей з 1948 року? (Загальна Декларація прав людини)
2. Які документи закріплюють Загальну Декларацію прав людини в Україні? (Конституція, «Закон про охорону дитинства»)
3.   Хто в Україні надає допомогу у порушенні прав людини? Назвіть посаду (омбудсмен)
4.    Куди може звернутися людина в разі порушення її прав, коли вичерпані всі національні засоби? (Європейський Суд з прав людини в Страсбурзі, Франція)
5.  Чи розглядає Європейський Суд з прав людини анонімні заяви? (ні, потрібні заяви, копії рішень українських судів)
6.  Які ще ви знаєте міжнародні документи, що доповнюють Загальну Декларацію прав людини? (Міжнародний пакт про громадянські соціальні культурні права; Конвенція про права дитини; Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації жінок; Конвенція проти катувань; Міжнародна конвенція про ліквідацію всіх форм расової дискримінації).
3-й Тур
тур «Практикум»
Розв’язування правових задач
Які права були порушені в даній ситуації та як їх можна захистити?
1). Після ДТП лікар швидкої допомоги  відмовився лікувати постраждалого, у якого не виявилось документів.
(право на медичний догляд)
2). Хлопця, підозрюваного в крадіжці, побили співробітники міліції, вимагаючи зізнання
(право на особисту недоторканість; звернутися в прокуратуру, до омбудсмена)
3). В літньому таборі відпочинку старшокласники час від часу ввечері заходили до кімнат де проживали діти молодшого віку і змушували їх віджиматися, пересуватися на чотирьох кінцівках, гавкати, тощо, погрожуючи за невиконання та повідомлення вожатим фізичною розправою.
(право на повагу гідності)
4). Групі громадян України Міністерство Юстиції  України відмовило в реєстрації політичної партії. Всі необхідні документи та матеріали було надано.
(право на створення об’єднань громадян)
5). Громадянка Н. працює майстром на великому підприємстві. У зв’язку з складним економічним становищем уже три місяці їй не виплачують заробітну плату, у зимовий період не опалюють цехи, забороняють вмикати освітлення.
(порушено право працю, гідні умови праці, та своєчасну винагороду за працю)
6). Кожного року 1-го вересня хлопчики й дівчатка 6 – 7 років йдуть до школи. Проте Олег Петров якому 7, 5 років, так і не пішов у перший клас. Його не пустили батьки, мотивуючи це тим, що вони фермери, роботи багато, син їм має допомагати, а від школи користі мало, та й далеко від хутора на якому вони проживають.
(право на освіту)
7). Спільно для обох команд, письмово
Які права Попелюшки  і ким були порушені в однойменній казці?
(право на шанування її гідності, свободу і особисту недоторканість, невтручання в особисте життя, свободу думки і слова, володіння і користування своєю власністю, відпочинок, вільний вибір праці, винагороду, рівні можливості – мачуха, право на батьківське піклування та утримання – батько, право на свободу пересування та вільний добровільний вступ у шлюб - принц)
4- Тур       
«Життєві казуси»
Розігрування та аналіз життєвої ситуації командами. Тема «Мої права»      
Ведучий Підбиття підсумків гри
Заключне слово



Немає коментарів:

Дописати коментар