Вітаю Вас, відвідувачі!

Тут ви можете знайти цікаві розробки уроків історії та правознавства, оригінальні дидактичні матеріали, відео та презентації. Буду вдячна за Ваші коментарі.

Як дитина може захистити свої права

Тема уроку: Як дитина може захистити свої права.
Мета: Охарактеризувати шляхи захисту прав дитини. Ознайомити з інформацією про шляхи влаштування дітей, які залишилися без батьківської опіки. Розглянути підстави  та процедури позбавлення батьківських прав.
Розвивати вміння працювати з нормативними документами, робити аналіз правових ситуацій, навчити учнів захищати себе від посягань на їх права.
Виховувати в учнів сімейні цінності.
 Очікувані результати:
-   Називати   державні   органи   та   установи,   що опікуються правами дитини.
-   Оцінювати ситуації порушення прав дитини в сім'ї.
-   Розповідати   про   підстави   і   процедуру   поз­бавлення батьківських прав.
-   Розрізняти усиновлення та опіку і піклування.
-    Моделювати та розв’язувати правові ситуації.
-  Висловлювати судження щодо важливості і зна­чення виховання дитини в сім'ї
Основні поняття: опіка, піклування, патронат, усиновлення
Обладнання: Конституція України,  схеми, підручник.
 Тип уроку: засвоєння нових знань, умінь, навичок.

Хід уроку
І. Організаційний момент.
II. Мотивація навчальної діяльності.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
1.     Як держава захищає права дитини в сім'ї
Робота учнів з уривком казки
Дідова дочка і бабина дочка
… Заховав дід бабу і похорон відправив та й живе собі сам. А трохи згодом ішов раз селом та й зайшов до тієї удови, що жінка не веліла її брати. То чоловік казав: «Не буду женитися ні з якою», а то й забув, що казав, забіг, побалакав і удову до себе просив. Тоді вдова з великих радощів і сказала:
—  Я вже давно цього ждала!
От усю худобу забрала і до діда жити з дочкою помандрувала.
Ото живуть усі вкупі — дідова дочка й бабина. Дуже баба не любила дідової дочки: сказано, як мачуха,— все гризе голову, та й діти між собою часто сваряться — надто бабина дочка: звичайно, як зведенята,— у них ніколи ласки нема.
Оце, було, як підуть на досвітки, то дідова дочка пря­де, а бабина, знай, цілу ніч гуляє з хлопцями та кру­титься. І не раз так бувало, що, гарцюючи, і мички по­палить.
А йдуть вони додому вранці та дійдуть до перелазу,— то й каже бабина дочка до дідової дочки:
—  Дай,— каже,— мені починки, сестрице, я подержу, поки ти перелізеш.
—  Добре,— каже,— сестрице, на!
Поки дідова дочка перелазить, а бабина дочка, узяв­ши починки, побіжить додому і матері набреше, що дідова дочка з хлопцями цілу ніч гуляла і мички попалила.
—  А я пряла і додому поспішала. Бачте, мамочко, яка вона ледача!
От дідова дочка прийде додому, то мачуха й почне її бити і дідові виказувати:
—  Твоя дитина ледащо — не   хоче   робити, а ти не хочеш учити!
Що вже мачуха не робила, як не знущалась, що ді­дові не наговорювала, а тій дідовій дочці все байдуже: робить собі мовчки. Дуже було досадно бабі з дочкою дивитися, що дід свою дочку жалує,— і почали вдвох радитися, як би дідову дочку витурити з дому, щоб її не було!
Ото й почала баба дідові гризти голову:
— Твоя дитина ледащо — не хоче нічого робити, тільки гуляє та спить, а ти ще її жалуєш. Ти б лучче, ніж мав би жалувати, то б найняв її де-небудь, то, мо­же, що й було б а неї!
—  Де я найму її? — каже дід.
—  Так веди, куди хочеш, а щоб вона дома не була. Ото так докучила баба своїми речами дідові, аж до живих печінок допекла, бо щодня одно товкла: «Ве­ди! » — та й годі. Нічого було робити дідовітреба вести, хоч і жалко.
Зібралися вони і пішли. І зайшли у великий ліс. Доч­ка дідові й каже:
—  Верніться, тату, додому, я й сама піду, десь найду собі службу.
—  Добре,— каже дід.
Попрощався дід і вернувсь, а дівчина пішла собі.

Бесіда з учнями
1.                Чи рівні права дідової ті бабиної дочок в сім’ї?
2.                Чи повинно так бути?
3.                Чи могла захистити себе дідова дочка?

Робота з ст.. 152 – 154 Сімейного кодексу
«Дерево рішень»
Хто на вашу думку повинен захищати права дітей?
 На основі відповідей учні складають схему «Шляхи захисту дітей»

 Робота з ілюстраціями
«Як захистити права дитини в цій ситуації»



1.                Позбавлення  батьківських прав
«За та проти»
Учні заслухавши життєвий приклад голосують за чи проти позбавлення батьківських прав батьків, і аргументують свою позицію

Робота зі схемами підручника
«Підстави позбавлення батьківських прав»  
«Суб’єкти права на звернення до суду щодо позбавлення батьківських прав».
2.                Що таке опіка, піклування, усиновлення
Робота з Сімейним кодексом ст.. 207 – 211, 243 - 252
       "Листування" 
Учні обмінюються між собою питаннями, на які потрібно дати письмову відповідь.
ІV. Закріплення вивченого матеріалу 
 «Не­завершене речення»
Учні висловлюються по черзі використовуючи уявний мікрофон, відповідаючи на незавершене речення. Кожний наступний учасник обговорення повинен починати свій виступ із запропонованої формули. Діти працюють з відкритими реченнями, наприклад: «На сьогоднішньому уроці для мене найважливішим відкриттям було...», або «Ця інформація дає змогу зробити висновок, що...», або «Це рішення було ухвалено тому, що...», або «Сьогодні я навчився..., мені хотілося в майбутньому навчитися...» тощо.
V. Підсумки уроку
VІ. Домашнє завдання
1.     Опрацювати параграф
2.     На основі вивченого матеріалу створити буклети «Захисти свої права», з метою подальшого розповсюдження серед учнів  

1 коментар:

  1. Спасибо огромное - ваши материалі - огромная помощь любому учителю для проведення класних годин!!!

    ВідповістиВидалити